خبرگزاری کار ایران

مدیر میراث فرهنگی کاشمر خبر داد:

اعطای تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی و فعالان گردشگری کاشمر

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۵۱۳

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشمر از معرفی ۴۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی و فعالان حوزه گردشگری برای دریافت تسهیلات به کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خبر داد.

رضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: تعداد ۳۵ نفر از صنعتگران صنایع دستی در قالب ۱۸ رشته و ۵ مورد اقامتگاه‌بوم‌گردی به ارزش ۲۰ میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به کمیته امداد شهرستان معرفی شدند.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۰ درصد طرح ها به بانک های عامل معرفی و پرونده تشکیل شده است.

یوسفی یادآور شد: برابر تفاهم‌نامه بین مدیران کل میراث فرهنگی و کمیته امداد خراسان رضوی در خصوص بسته حمایتی از صنایع دستی و گردشگری، تلاش کردیم از این فرصت استفاده کنیم و از صنایع دستی و گردشگری شهرستان با توجه به شرایط شیوع کرونا و رکود بازار در زمینه حفظ مشاغل ایجاد شده حمایت ویژه داشته باشیم.

وی به ظرفیت تاسیسات گردشگری و هنرمندان صنایع این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این شهرستان دارای ۸ اقامتگاه بوم گردی و حدودا ۱۰۰۰ هنرمند صنایع دستی فعال در ۱۵۷ رشته و زیررشته است.

کاشمر در فاصله ۲۳۵ کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز