خبرگزاری کار ایران

مسئول سازمان بسیج سازندگی خبر داد:

افتتاح همزمان 6250 پروژه زودبازده در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۸۳۳

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور از افتتاح همزمان شش هزار و ۲۵۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بیرجند ، محمد زهرایی با اشاره به طرح 40 هزار پروژه خدمت‌رسانی که بهمن‌ماه سال گذشته به صورت همزمان در کشور آغاز شد، افزود: شاهد افتتاح همزمان 6 هزار و 250 پروژه زودبازده و عام المنفعه در سراسر کشور خواهیم بود که به نمایندگی یک پروژه احیای قنات در روستای نیستان بخش القورات شهرستان بیرجند با حضور رئیس بسیج مستضعفان افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: طرح  40 هزار پروژه خدمت‌رسانی داری ویژگی‌ها و اهدافی است که  نشان دادن کارآمدی نظام و  بالابردن این کارآمدی، گستردگی و هدف قراردان جامعه روستایی به منظور امید آفرینی در روستاها از جمله ویژگی‌های این طرح است که آن را از سایر طرح‌های اجرا شده در روستاها متمایز می‌کند.
 
زهرایی با اشاره به اینکه سهم خراسان‌جنوبی از 40 هزار پروژه 750 پروژه بود، اظهار کرد: در حال حاضر 526 پروژه در خراسان‌جنوبی به اتمام رسیده و درصد زیادی از این پروژه‌ها مربوط به چهار شهرستان مرزی است که این نشان دهنده توجه ویژه بسیج به مناطق محروم و مرزی است.
 
وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در 7 عرصه کشاورزی، آب و فاضلاب، سلامت و بهداشت، عمومی، فرهنگی و ورزشی است.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: بازدید از باغات زرشک روستای عباس‌آباد دشت از توابع بخش آرین‌شهر شهرستان قاین و افتتاح نمایشگاهی از تولیدات روستایی با هدف بسته بندی و فروش محصولات در محل سازمان بسیج سازندگی استان از دیگر برنامه‌های سفر رئیس بسیج مستضعفان به خراسان‌جنوبی است.
 
زهرایی اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان‌جنوبی با اعتباری بیش از 127 میلیارد و 91 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.  
 
وی اظهار کرد: از 40 هزار پروژه طرح بزرگ خدمت‌رسانی تاکنون 28 هزار پروژه پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی از اجرای طرح‌های معیشتی در خراسان‌جنوبی خبرداد و افزود: برای تکمیل زنجیره ارزش محصولات استراتژیک در حال حاضر در استان 100 قطب برای تکمیل زنجیره ارزش محصول زرشک شناسایی شده و اقدامات خوبی در حال انجام است.
 
زهرایی در خصوص آخرین وضعیت طرح جهاد همبستگی ملی برای کمک به مناطق سیل‌زده، گفت:  از ابتدای اجرای طرح تاکنون کار اجرایی 7 هزار و 500  تعمیر و ساخت واحدهای آسیب دیده از سیل آغاز شده است.
 
وی اظهار کرد: تاکنون عملیات تعمیر 3 هزار و 200 واحد به اتمام رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهرماه عملیات تعمیر خانه‌های آسیب دیده به طور کامل تمام شود.
 
زهرایی با بیان اینکه هفته بسیج امسال 40 سالگی بسیج است، افزود: افتتاح پروژه، برگزاری نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات بسیجیان و  و برگزاری کنگره 92 هزار شهید بسیجی از جمله برنامه های پیش‌بینی شده برای هفته بسیج در سال جاری است.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه مردمی کردن محرومیت‌زدایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی کشور ما با همکاری تمام اقشار مردم به پیروزی رسید و در تاریخ بشرت ماندگار شد.
 
زهرایی گفت: نیروی انسانی سرمایه هر کشور است و انسان می‌تواند منشاء تغییر و تحول مثبت یا منفی در سرنوشت بشر باشد که نمونه آن در جهان به خوبی دیده می‌شود.
 
رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: پرداختن به تاریخ زندگی شهدا بسیار مهم است و رسانه‌ها در ترویج فرهنگ‌ شهادت و معرفی رزمندگان به جامعه نقش مهمی داشته که باید مورد توجه قرار دهند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز