خبرگزاری کار ایران

فرماندار خوسف: ​

​۱۵ درصد مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به خوسف اجرایی شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۷۴۶

شفیعی گفت: تاکنون ۱۵ درصد مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان خوسف توسط ادارات شهرستان اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بیرجند،  «محمد شفیعی» در جلسه بررسی مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان خوسف، اظهار داشت: رهاورد سفر استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان ۵۵ مصوبه بود که طی آن مقرر شده بود شرکت آب منطقه ای نسبت به تکمیل احداث سد بر روی رودخانه شاهرود و شروع عملیات اجرایی حداکثر تا دهه فجر سال جاری اقدام کند که شرکت آب منطقه ای استان قول داده است بعد از نهایی شدن مطالعات طرح، این اقدام را انجام دهد.

فرماندار خوسف با بیان اینکه ناحیه صنعتی خوسف با مشکل تامین آب شرب مواجه است، گفت: آب ناحیه صنعتی باید ظرف مدت 10 روز تعیین تکلیف شود و از اول مهرماه نیز آبفای شهری شهرستان باید اقدامات لازم برای اصلاح شبکه آبی مخصوصا در مسکن مهر این شهر را آغاز و آب مورد نیاز بزرگترین کشتارگاه صنعتی شرق کشور را طی 10 روز آینده تعیین تکلیف کند.

وی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی باید نسبت به حفر و تجهیز چاه رزرو و اجرای شش کیلومتر اصلاح خط انتقال مجتمع آبرسانی براکوه تا دهه فجر سال جاری اقدام کند، گفت: فرمانداری شهرستان برای اجرای این طرح پنج هزار میلیون ریال از اعتبارات سال جاری کمک می کند.

فرماندار خوسف با اشاره به عملیات اجرایی احداث مخزن هزار مکعبی شهرستان خوسفت تا پایان مهر ماه 98، گفت: بر اساس اعلام شرکت آبفا تا پایان شهریور مناقصه این پروژه انجام و تا پایان مهرماه این پروژه کلنگ زنی می شود.

شفیعی از اجرای مصوبه تکمیل مدارس یک کلاسه در روستاها آرک، علی آباد تقاب و احداث یک مدرسه در روستای بیشه توسط اداره کل نوسازی مدارس استان خبر داد و گفت: مدرسه شش کلاسه (خاندان فریدی) تا روزهای نخست مهرماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه در سفر استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان مقرر شده است که اداره کل نوسازی مدارس 20 کلاس درس را در سال جاری هوشمند سازی کند، افزود: بر اساس اعلام این اداره 20 کلاس درس هوشمند سازی می شود و سیستم های گرمایشی روستاهایی که گاز کشی شده است توسط این اداره تکمیل و تمام کلاس های کانکسی شهرستان هم تا زمستان سال جاری حذف می شود.

فرماندار خوسف بیان کرد: اداره کل جهاد کشاورزی از محل منابع ملی نسبت به مرمت و احیای قنوات در روستاها در جاری باید اقدام کند که سازمان مدیریت و برنامه ریزی و فرمانداری شهرستان مبللغ 10 میلیارد ریال از اعتبارات سال جاری و جهاد کشاورزی 12 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی تامین خواهد کرد لذا لیست قنات ها باید از سوی جهاد کشاورزی بر اساس اولویت به فرمانداری ارسال شود تا تایید و کار آغاز شود.

وی یادآور شد: در سفر استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند حداکثر تا پایان سال 99 نسبت به تکمیل بیمارستان شهر خوسف اقدام نماید که بر اساس اعلام شبکه بهداشت و درمان این بیمارستان تاکنون 38 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آبفای شهری تا تکمیل پروژه نباید آب این بیمارستان را قطع کند، همچنین تا دهه فجر ساختمان اورژانس جاده ای ماژان  تکمیل می شود چراکه هم اکنون شروع به کار و فنداسیون آن انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل راه و شهرسازی باید در راستای زیرسازی و آسفالت راه های دسترسی به روستاهای بالای 20 خانوار اقدام کند، بیان کرد: بر اساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی؛ راه چاه طالب آباد به طول سه و نیم کیلومتر، راه پیرود به طول سه کیلومتر و راه آبگرم لوت به طول شش کیلومتر تا کنون افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

فرماندار خوسف افزود: مطالعات اجرا و بهره برداری راه های آریش، خرم، کفتر میلان به جاده اصلی و سه کیلومتر باقی مانده جاده عیلکی به روبیات در حال انجام است و تا پایان دهه فجر به بهره برداری می رسد.

شفیعی تصریح کرد: بر اساس مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان خوسف پروژه های شرکت برق مانند برق رسانی به روستاهای کلاته قصاب، چاه پایو، شهرک سیوجان، شهرک نوغاب و شهرک گیوشاد توسط شرکت توزیع برق انجام شده است، همچنین تامین و برقراری برق گلزار شهدای روستای سیوجان انجام شده است.

وی ایجاد شهرک لجستیکی در شهرستان خوسف را از دیگر مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان خوسف برشمرد و افزود: تاکنون در این خصوص پیش بینی زمین از سوی راه و شهرسازی انجام شده است.

گفتنی است بر اساس اعلام فرماندار خوسف تاکنون ۱۵ درصد مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان اجرایی شده است، و سایر مصوبات باید از سوی مدیران دستگاه های اجرایی پیگیری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز