خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور:

پدافند هوایی در حال تبدیل شدن به قطب قدرت پهپادی کشور است

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۰۲۶

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور گفت: نیروی پدافند هوایی در مقابل هر تعرضی به مرزهای جمهوری اسلامی ایران همچون مشت آهنین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بیرجند ، امیر سرتیپ دوم ستاد ارسلان پرویز در نشست خبری که به مناسبت روز پدافند هوایی برگزار شد، اظهار داشت: دهم شهریور ماه سالروز تشکیل پدافند هوایی است که مقام معظم رهبری در سال 67 فرمان استقرار و تشکیل پدافند هوایی به عنوان فرماندهی مستقل را صادر فرمودند.

وی ادامه داد: پدافند هوایی به دنبال حفظ و صیانت دائمی از آسمان ایرانی بوده و وظیفه کشف هرگونه پرنده در فرکانس‌ها و بردهای مختلف و تجهیزات و دیده‌بان‌های بصری، محدوده شناسایی  پدافند هوایی با استفاده از شبکه یکپارچه پدافند، رهگیری با استفاده از هواپیماهای شکاری و سامانه‌های مختلف و درگیری و انهدام هواپیمای دشمن را دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور افزود: در حوزه رهگیری اگر دشمن به اخطارهای شبکه پدافند هوایی توجه نکند و از مرزهای ایران فاصله نگیرد مجبور هستیم اقدامات نظامی علیه آن‌ها انجام دهیم که نمونه آن سرنگونی پهپاد فوق پیشرفته و گران قیمت آمریکا بود.

پرویز تصریح کرد: همواره در اجرای ماموریت قرار داریم و در زمان جنگ و بحران آمادگی پدافند هوایی به بالاترین حد می‌رسد و  مجموعه پدافند هوایی سهم عمده‌ای در تولید امنیت ملی ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: نیروی پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر به همت دانشمندان جوان داخلی و برنامه‌ریزی‌های دقیق علی‌رغم تمام مشکل‌ها و کاستی‌ها توانسته در حوزه‌های سازندگی و طراحی، تولید و نیازمندی‌های دفاعی به خودکفایی برسد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر با کمک صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی تعداد زیادی از انواع سامانه‌های کشف فعال و غیرفعال بومی در بردهای مختلف را در اختیار داریم و با به کارگیری از این تعداد انبوه از حساسه‌های مذکور پوشش کامل هوایی داخل کشور و کیلومترها فراتر از مرزهای هوایی کشور را تحت رصد شبکه یکپارچه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی قرار داده‌ایم.

پرویز اظهار کرد: انواع موشک‌های دوش پرتاب مکانیزه، توپخانه‌های مجهز به کنترل آتش فعال و غیرفعال، انواع سامانه‌های موشکی تاکتیکی برد کوتاه و متوسط و رونمایی از سامانه موشکی برد بلند ضد کروز و ضد بالستیک بومی و پیشرفته باور 373 از دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در حال حاضر نیز نیروی پدافند هوایی با تجهیز خود به انواع سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات زمین پایه و هوا پایه بومی و پیشرفته حداکثر تسلط و اشراف اطلاعاتی را در سطوح تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی را فراهم کرده است.

فرمانده نظامی ارشد آجا در خراسان جنوبی گفت: طراحی، ساخت و تولید انبوه سامانه فرماندهی و کنترل پیشرفته، تولید بومی انواع تجهیزات و سامانه‌های ارتباطی ایمن و پایدار، توسعه شبکه‌های ارتباطی امن، طراحی و تولید بومی نرم‌افزارهای پایه، تقویت قابلیت‌های دفاعی سایبری بومی از دیگر فعالیت‌های ارزشمندی بوده که در چند سال اخیر فراهم شده است.

پرویز بیان کرد: پیشرفت‌های پدافند هوایی در حوزه‌های جنگ الکترونیک، پدافند غیرعامل و سایبری با طراحی و تولید انواع تجهیزات پیشرفته پدافند غیرعامل، هشداردهنده‌ها و انواع اخلال‌گرها، منحرف‌کننده‌ها و زیرساخت‌های دفاع سایبری به مرحله‌ای از توانمندی رسیده ‌که به عنوان بازوی قدرتمند عملیات پدافند هوایی به طور گسترده در اقصی نقاط کشور به کارگیری می‌شود به طوری که دشمن متجاوز هوایی در صورت حماقت باید منتظر غافلگیری، اخلال و ضربه خوردن از جایی که انتظارش را ندارد باشد.

وی عنوان کرد: پدافند هوایی در حال تبدیل شدن به قطب قدرت پهپادی کشور است و امروز پدافند هوایی مجهز به انواع پهپادهای پیشرفته بومی با قابلیت حمل انواع مهمات و محموله‌هاست.

فرمانده نظامی ارشد آجا در خراسان جنوبی گفت: با وقوع بلایای طبیعی و سیل در سال جاری مجموعه بهداشت و درمان نیروی پدافند هوایی در هشت منطقه محروم کشور اقدام به ارائه انواع خدمات رایگان درمانی در قالب طرح مردم یاری کرده است.

پرویز افزود: امنیت آسمان جمهوری اسلامی ایران کنترل شده و آسمان امن و بدون تروریست است و اگر احساس شود دشمنان از این فضای امن سوءاستفاده می‌کنند این آسمان امن را برای آنها به جهنم تبدیل می‌کنیم و نیروی پدافند هوایی در مقابل هر تعرضی به مرزهای جمهوری اسلامی ایران همچون مشت آهنین بوده و امنیت منطقه و کشور خط قرمز ماست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز