خبرگزاری کار ایران

اتمام حجت معاون استاندار خراسان جنوبی:

تعطیلی شرکت های مسافربری در انتظار رانندگان خواب آلود

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۵۲۶

میرجعفریان به افزایش تصادفات اتوبوس ها در سال جاری اشاره کرد و گفت: از امروز هیچ امنیت و اغماضی برای تخلف رانندگانی که به علت خواب آلودگی عامل تصادفات می شوند وجود ندارد و منجر به برخورد قانونی و حتی تعطیلی شرکت مسافربری مربوطه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بیرجند، «سید کمال الدین میرجعفریان» در چهارمین کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان اظهار کرد: علی رغم تاکیدات و تذکرات برای رانندگان اتوبوس هایی که در محورهای استان تردد می کنند باید توقف اجباری برای کاهش تصادفات قانون شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم اجرای شیارهای لرزاننده در مسیرهای طولانی استان برای کاهش تصادفات ناشی از خواب آلودگی، گفت: براساس اولویت دو مسیر طبس به یزد و بیرجند به نهبندان برای رانندگان هوشیارسازی شود.

میرجعفریان با بیان اینکه علت اکثر تصادفات در جاده های استان ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان است، تاکید کرد: باید ضمن انجام تست هایی، به رانندگان شوک های روحی وارد شود.

وی با اشاره به اینکه باید تحلیل تصادفات استان دقیق باشد، ادامه داد: در محورهای کویری و فاقد مراکز خدماتی برای انتقال مصدومان سوانح رانندگی باید سریعتر به صورت اضطراری اکیپ های امدادی مستقر شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر استقرار پلیس در نقاط آشکار برای جلوگیری از تخلف رانندگی، گفت: به هیچ وجه با کمین و استقرار پلیس راه در نقاط کور جاده ای برای اعمال قانون پس از تخلف رانندگان موافق نیستیم.

میرجعفریان بیان کرد: اگر اکیپ های نظارتی وظیفه خود را به درستی انجام ندهند هیچ ملاحظه ای با دستگاهی نخواهیم داشت و برخود جدی می شود.

وی بر مدیریت و اثربخشی رفتار رانندگان تاکید کرد و افزود: طرح جامع ساماندهی ورودهای شهری که تلفیقی از مقررات درون شهری و برون شهری داشته باشد با همکاری دفتر فنی استانداری و اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تدوین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به گزارش پلیس راه مبنی بر عدم توجه شرکت برق نسبت به رفع مشکل برق و خاموشی در بخشی از جاده سربیشه، گفت: اگر ظرف 48 ساعت نسبت به رفع مشکل برق جاده اقدام نشود مسئولیت هر حادثه ای اتفاق بیافتد متوجه دستگاه مربوطه است.

 میرجعفریان به افزایش تصادفات اتوبوس ها در سال جاری اشاره کرد و افزود: از امروز هیچ امنیت و اغماضی برای تخلف رانندگانی که به علت خواب آلودگی عامل تصادفات می شوند وجود ندارد و منجر به برخورد قانونی و حتی تعطیلی شرکت مسافربری مربوطه خواهد شد.

وی بیان داشت: اگر توسط دستگاهی، مصوبات کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان خراسان جنوبی در بازه زمانی مشخص اجرایی نشود سهم دستگاه مربوطه در تصادفات لحاظ می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان جنوبی درخواست کرد به صورت رندومی مهارت آموزشگاه های رانندگی که گواهینامه صادر می کنند کنترل شود.

میرجعفریان با اشاره به حرکت دسته های عزاداری ایام محرم و بازگشایی مدارس باید تهمیدات لازم برای جلوگیری از تصادفات اندیشیده شود، گفت: بیشترین تصادفات بخاطر عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و تخطی از سرعت مجاز و انحراف به چپ رانندگان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز