خبرگزاری کار ایران

در دیدار استاندار و معاون وزیر راه مطرح شد؛

آمادگی خراسان‌جنوبی برای مشارکت با وزارت نیرو در تامین برق پایانه مرزی ماهیرود

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به نیازی که در پایانه مرزی ماهیرود در خصوص تامین برق وجود دارد آماده‌ مشارکت با وزارت نیرو در راستای احداث پست ۱۳۲ کیلو ولت در این منطقه هستیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد تاکید قرار داد و افزود: آماده حمایت از فعالین بخش خصوصی در زمینه شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تخصیص زمین و یا واگذاری تسهیلات ارزان قیمت هستیم.

وی به موضوع احداث سامانه پرتودهی در بیرجند به عنوان چهارمین سامانه پرتودهی کشور اشاره کرد و افزود: مدیران ذیربط این موضوع را تا حصول نتیجه نهایی و بطور جد مورد پیگیری قرار دهند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با توافقاتی که با مسئولان بنیاد برکت صورت گرفته به زودی زمینه صادرات محصولات استراتژیک استان بیش از پیش فراهم خواهد شد.

پرویزی، با بیان اینکه مقرر شده بنیاد برکت ۳۰۰ میلیارد تومان تنها در زمینه برندسازی زعفران در استان سرمایه‌گذاری کند گفت: متاسفانه به دلیل نبود برند مناسب و نیز عدم توجه کشاورزان و تولیدکنندگان به صنایع بسته بندی ، محصولات استراتژیک استان از جمله زرشک، زعفران و عناب به صورت فله‌ای به بازارهای مصرف عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه وجود دلالان و واسطه‌گران موجب شده تا سود واقعی نصیب کشاورزان نشود گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده است زمینه کوتاه شدن دست دلالان و واسطه گران از بازار محصولات استان فراهم خواهد شد.

کد خبر : ۴۲۲۱۲۴