خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان‌جنوبی خواستار شد:

طرح نیازمندی‌ها و بررسی راه‌های رفع مشکلات‌ مرزنشینان

استاندار خراسان جنوبی گفت: نیازمندی های مرزنشینان در بخش‌های مختلف باید از سوی مسئولان ذی ربط احصاء و راه های رفع مشکلات‌شان به صورت مکتوب پیشنهاد شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی با بیان اینکه در دولت یازدهم توجه خوبی به مرزنشینان و اتحادیه‌های مرزی به انجام رسید، گفت: در حال حاضر با مجوزهایی که در خصوص صادرات و واردات خصوصاً در حوزه فروش سوخت به انجام رسیده بسیاری از مشکلات اتحادیه های مرزنشینان مرتفع و در درآمد مناسبی نیز حاصل شده است.

وی بابیان اینکه مسئولان ذی ربط تلاش کنند تا سود واقعی ناشی از فروش سوخت به جیب مرزنشینان واقعی واریز شود، گفت: مسئولان ذی ربط از بروز رفتارهایی که ممکن است حساسیت ایجاد کرده و موجبات نارضایتی مردم و مرزنشینان را فراهم آورد به جد پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از ۱۴ شرکت تعاونی مرزنشین در استان ۸ تعاونی فعال است، گفت: تجمیع شرکت‌های تعاونی‌های مرزنشین و نیز اختصاص یک شرکت تعاونی به هریک از شهرستان های مرزی استان می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: در خصوص توسعه صادرات و واردات از طریق شرکت های تعاونی مرزنشین آماده واگذاری تسهیلات و کمک‌های اعتباری هستیم مشروط بر آنکه تسهیلات دریافتی به معنی واقعی کلمه منجر به توسعه صادرات و واردت و رونق اقتصادی در مرزشود.

پرویزی، به نقش مهم مرزنشینان در حفظ و تقویت امنیت در مرزها اشاره کرد و ادامه داد: دولت تدبیر و امید از هیچ تلاشی در راستای تقویت معیشت مرزنشینان و کمک به این عزیزان همانگونه که تاکنون نشان داده دریغ نخواهد کرد.

این گزارش حاکیست، در این جلسه هر یک از اعضای هیات مدیره اتحادیه شرکت تعاونی های مرزنشیان استان به ارائه نقطه نظرات ،دیدگاه ها و پیشنهادات خود در این زمینه های مختلف کاری پرداختند.

کد خبر : ۴۱۶۳۱۴