خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی خبرداد:

کشف ۱۹۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۱۹۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: همچنین ۲ تن انبه قاچاق نیز در این استان کشف شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مجید شجاع اظهار داشت: مأموران این فرماندهی هنگام اجرای کمین به یک دستگاه سواری پژو 405 که در مسیرهای فرعی روستایی در حرکت بود مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور ایست دادند.

وی افزود: راننده خودرو با مشاهده مأموران متواری شد و به ایست مأموران توجهی نکرد که پس از تعقیب و گریز چند ساعته با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح لاستیک‌های خودرو مورد اصابت گلوله قرار گرفت و خودرو متوقف شد که قاچاقچیان مواد مخدر قبل از رسیدن مأموران با رها کردن خودرو به سمت ارتفاعات متواری شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: با اعزام نیروی کمکی ردزنی و شناسایی قاچاقچیان مواد مخدر در دستور کار مأموران قرار گرفت که در کمتر از 4 ساعت 3 متهم که در ارتفاعات منطقه مخفی شده بودند دستگیر شدند.

شجاع تصریح کرد: در این عملیات پس از بازرسی خودرو مقدار 134 کیلو و 500 گرم حشیش و 19 کیلوگرم تریاک کشف و تعداد 3 قاچاقچی دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی همچنین از کشف 41 کیلوگرم هروئین فشرده از یک دستگاه سواری ال 90 در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: مأموران ایست و بازرسی شهید حسینی سهل آباد هنگام کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری ال 90 را برای بازرسی متوقف کردند که راننده خودرو با امتناع از بازرسی خود را کارمند یکی از ادارات دولتی معرفی کرد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: با هماهنگی انجام شده با مقام قضائی خودرو به داخل ایست و بازرسی هدایت و مدارک راننده خودرو بازبینی شد که جعلی بودن مدارک وی محرز و در بازرسی از خودرو 41 کیلوگرم هروئین فشرده که به طرز ماهرانه‌ای در خودرو جاساز شده بود کشف شد که متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به دادسرا اعزام شد که با دستور مقام قضائی روانه زندان شد.

شجاع همچنین از کشف 2 تن انبه قاچاق در شهرستان  قاین خبر داد و گفت: مأموران ایست بازرسی شهرستان قاین هنگام کنترل خودروهای عبوری به 2 دستگاه اتوبوس اسکانیا که از سیستان و بلوچستان به خراسان رضوی در حرکت بودند مشکوک شدند و خودروها را متوقف و به لاین بازرسی هدایت کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از خودروها 2 تن انبه، 67 جفت کفش خارجی، 20 عدد توپ فوتبال خارجی و 35 کیلو پیاله آبخوری استیل که فاقد مجوز حمل بود کشف کردند که کارشناسان ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده را 246 میلیون ریال برآورد کردند و در این رابطه 2 دستگاه خودرو توقیف و 2 نفر متهم با تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

کد خبر : ۳۸۴۲۱۴