خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد:

تامین سلامت مردم از مهمترین وظایف حاکمیت است

استاندارخراسان جنوبی درجلسه نشست شورای هماهنگی منطقه ۹ دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: تامین سلامت و رفع نیازهای بهداشتی و درمانی مردم از مهمترین وظایف دولت و حاکمیت است که تاکنون خدمات و اقدامات بسیار خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وجه اله خدمتگزار، با بیان اینکه نیازهای بسیار زیادی در این زمینه در بخش های مختلف وجود دارد، گفت: برغم اقدامات صورت گرفته ،هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و مناسب فاصله زیادی داریم.

وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند:"بیماران به جز درد بیماری مشکل دیگری نباید داشته باشند" اشاره کرد و افزود:این فرمایش ،وظیفه همه ما را به عنوان مسئولین امر سنگین تر از قبل می کند؛از اینرو همه باید تلاش کنیم تا به هر طریق ممکن این فرمایش گهربار رهبر معظم انقلاب شکل اجرایی و عملیاتی به خود بگیرد و در عمل منجر به حل مشکلات موجود در این زمینه شود.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر خدمات واقدامات بسیار خوبی در زمینه های بیمه ای و ارائه خدمات پزشکی از سوی دولت تدبیر وامید به انجام رسیده گفت:برغم این اقدامات ،هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که باید برای رفع آنها چاره اندیشی لازم و مناسب صورت گیرد.

وی به جایگاه بهداشت و درمان در نظام اداری و قانونی کشور اشاره کرد و ادامه داد: هم در برنامه سالانه و هم در برنامه پنج ساله توسعه و برنامه چشم انداز بیست ساله توسعه کشور، موضوع بهداشت و درمان به عنوان یکی از مهمترین اولویت ها و دستورکارهای حاکمیت و دولت مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه تامین سلامت مردم نیز دستگاه های متولی و مسئولین دست اندرکار باید با نیازسنجی مناسب ضمن احصاء مشکلات و نیازمندی ها ،ظرفیت ها و توانمندی های موجود را شناسایی و بر اساس یک ملاک مشخص آنها را در نقاط مختلف توزیع نمایند تا عدالت در این زمینه رعایت شود.

وی ایجاد و تقویت باور و اعتماد بین بیماران و پزشکان رامورد تاکید قرار داد و افزود: باید تلاش کنیم تا این اعتماد هر روز نسبت به روز قبل تقویت شده و به عنوان یک سرمایه مهم مورد تاکید و توجه از سوی پزشکان و کادر درمانی در حوزه های مختلف قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در صورت نبود اعتماد بین بیماران و پزشکان تلاش کادر درمانی به جایی نخواهد رسید، افزود: افراد از روز تولد تا زمان مرگ بطور مستقیم وغیر مستقیم با فعالین حوزه بهداشت و درمان سروکار داشته و به نوعی به آنها نیازمند هستند.

خدمتگزار، خاطر نشان ساخت: با اقداماتی که صورت گرفت، کارگروه بیماران خاص را به منظور بررسی دقیق و کارشناسی مشکلات بیماران خاص در استان تشکیل دادیم که امید است بتوان در این زمینه نیز گام های جدی تری نسبت به قبل برداشت.

وی با بیان اینکه در کنار بیماران ، پزشکان و سایر عوامل دخیل در این زمینه نیز نباید نگران تامین منابع مالی و اعتباری و نیز تجهیزات و ملزومات مورد نیاز باشند، گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا ضمن استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در این بخش ، بیمه های مختلف نگران تامین منابع مالی و پزشکان نیز نگران تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی نباشند.

این گزارش حاکیست، نشست شورای هماهنگی منطقه ۹ دانشگاه های علوم پزشکی کشور صبح امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور معاون برنامه ریزی وهماهنگی امور حقویق وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی برگزار شد و استاندار خراسان جنوبی نیز به عنوان یکی از سخنرانان اصلی این جلسه به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

 

کد خبر : ۳۷۷۶۵۹