خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع خیران مدرسه ساز در بیرجند مطرح کرد:

فعالیت 600 هزار خیر مدرسه ساز در کشور

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: 600 هزار خیر مدرسه ساز در کشور فعالیت دارند و پیش بینی می شود امسال به 650 هزارنفر برسد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدرضا حافظی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 600 هزار نفر خیر مدرسه‌ساز در کشور فعالیت دارند اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به 650 هزار نفر نیز برسد.

وی خراسان جنوبی را استانی فرهنگی دانست و تصریح کرد: با توجه به سابقه تاریخی و فرهنگی این استان تاکنون اقدامات خوبی در حوزه مدرسه‌سازی از سوی خیران در این استان صورت گرفته است.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه مدرسه‌سازی دارای آثار و برکات فراوانی است گفت: افزایش روحیه مشارکت اجتماعی در اقشار مختلف جامعه از جمله مهم‌ترین این برکات است.

استاندار خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه از صمیم قلب و با تمامی وجود قدردان زحمات و تلاش‌های شماعزیزان در عرصه مدرسه‌سازی و سایر اقدامات در این زمینه هستم گفت: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در استان در این زمینه از سوی خیرین صورت گرفته است.

وجه‌الله خدمتگزار افزود: با توجه به تعداد زیاد خدمت گیرندگان در آموزش و پرورش و نیز گستردگی وظایف در این نهاد مهم می‌طلبد که علاقه‌مندان و خیرین در این حوزه وارد شده و این سازمان مهم را در راستای نیل به اهداف مقدس که در پیش رو دارد یاری کنند.

وی با بیان اینکه انجام کارهای خیر موجب سکینه قلب و آرامش روح انسان است یادآور شد: قطعاً خیران و تلاشگران در این عرصه با این نیت و با این هدف مقدس وارد میدان کار در این عرصه شده و خواهند شد چرا که این اقدام آنان ممکن است فردی را که به دلیل نداشتن تمکن مالی از تحصیل بازمانده به عرصه تعلیم و تربیت وارد می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیار از افرادی که در نقاط محروم و دورافتاده به تحصیل مشغول هستند، دانش آموزان با استعداد و مستعدی در زمینه‌های علمی و پژوهشی هستند، یادآور شد: ممکن است یک نفر در میان این افراد بتوانند در آینده با مدیریتی درست و در دست گرفتن مسئولیت خطیر بسیار از گره‌های کشور را باز کرده و در بخش‌های مختلف بسیار مثمرثمر واقع شود.

خدمتگزار ضمن تاکید بر مدیریت درست منابع در این زمینه اظهار داشت: می‌توان با مدیریت درست منابع و امکاناتی که در اختیار است بخش اعظمی از این مشکلات مرتفع ساخت اما رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند تلاش جمعی و عزمی عمومی است که در این زمینه علاوه بر خیران سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز باید همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

 

 

کد خبر : ۳۷۶۵۵۲