خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس:

باسوادی ۹۸ درصد مردم شهرستان طبس / مراکز آموزشی شهرستان فرسوده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۶۰۷

مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس درصد باسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال شهرستان طبس را ۹۸ درصد اعلام کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس درصد باسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال شهرستان طبس را ۹۸ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در طبس: محمود جلالی که در نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش سخن می‌گفت: مشکلات موجود در آموزش و پرورش را به خشکسالی تعبیر کرد و افزود: با تمام این مشکلات سرانه دانش آموزی به مبلغ ۸۶۰ میلیون و ۷۰ هزار ریال در سه مرحله واریز شده است.

وی، از پرداخت سرانه غذایی دانش آموزی در سه مرحله به مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال و تجمیع آشپزخانه‌ها که کیفیت بهتر غذا را در بر داشته است، پرداخت کامل حق التدریس سوادآموزی و تهیه ۱۵۰۰ سبد کالا به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال خبر داد.

جلالی گفت: با سفر به تهران و دیدار با وزیر آموزش و پرورش بسیاری از مشکلات حل شد اما کماکان در سطح شهرستان طبس مراکز آموزشی از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و فرسوده است که امیدواریم اداره نوسازی مدارس در این جهت کمک کند.

امام جمعه موقت طبس نیز گفت: تا زمانی که مشکلات مادی گریبانگیر نظام تعلیم و تربیت است نمی‌توانیم ادعای توفیق داشته باشیم و زمانی توفیق حاصل می‌شود که یک معلم به لحاظ مادی مشکلی نداشته باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس نیز توسعه فرهنگی را زیرساخت تمامی توسعه‌ها دانست و گفت: باید نهادهای فرهنگی همچون آموزش و پرورش دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در جهت رسیدن به اهداف واقعی خود تلاش کنند و انسان‌های خدامحور را تربیت کنند.

وی گفت: به تمام دستگاه‌های اجرایی تاکید می‌کنم که فرهنگ را در اولویت اول خود قرار دهند و در بحثسوادآموزی هم آمادگی همکاری کامل را داریم.

معاون پشتیبیانی مدیریت آموزش و پرورش طبس گفت: ۳ درصد سهم آموزش و پرورش از محل صدور پروانه ساختمانی فقط بابت سالهای ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ پرداخت شده و از اول مهرماه سال ۱۳۹۱ نیز واریز اعتبارات از محل ۲ درصد از فروش زغال سنگ معادن طبس انجام نشده است.

مهدی الاهی افزود: اجرای اسکلت و سقف فضاهای آموزشی مسکن مهر نیز به سازمان نوسازی و تجهیز مدارس واگذار شده است که تا کنون مفاد این قرارداد اجرا نشده است.

اصغر امینی معاون آموزشی مدیریت آموزش و پرورش طبس گفت: در بحثانسداد مبادی بیسوادی ۱۸۷ نفر در طبس شناسایی شده‌اند که در حال حاضر ۵ نفر فارغ التحصیل، ۱۰۷ نفر مشغول به تحصیل، ۶ نفر استثنایی مشغول به تحصیل و مابقی استثنایی آموزش ناپذیر هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز