خبرگزاری کار ایران

توضیحات پیمانکار در مورد حادثه جان باختن دو کارگر خط ۷ مترو

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۲۸۶

لوکو بعد از خروج از ریل با یکسری اتاق قابل حمل(کانکس) برخورد کرده و کارگر برق کاری که در یکی از این اتاق‌ها حضور داشته بر اثر این تصادف له شده است. راننده لوکو نیز به دلیل برخورد با دستگاه حفاری به کما رفته و در ‌‌نهایت هنگام اعزام به بیمارستان جان باخته است.

پیمانکار خط ۷ مترو(شرکت راه آهن شهری تهران و حومه) راجع به حادثه جان باختن دو کارگر شاغل در این شرکت که بر اثر خروج یک دستگاه لوکوموتیو از ریل اتفاق افتاد، توضیحاتی را ارائه داد.

«فرزان‌پور» از مسئولان این شرکت پیمانکاری در این باره به ایلنا گفت: حوالی ظهر روز پنجشنبه ۱۲ تیرماه، یک دستگاه لوکو(لوکوموتیو ویژه حمل کارگران و تجهیزات در تونل) هنگام پایین آمدن از شیب تونل «دور» برداشته و در نتیجه این اتفاق به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه این حادثه بطور تقریبی در فاصله ۹۰۰ متری دهانه تونل اتفاق افتاده است، افزود: در چنین شرایطی دستگاه لوکو باید «سنگین» پایین می‌آمده اما این اتفاق نیفتاده بنابراین یا سیستم‌های لوکو جواب نداده‌اند و یا راننده نتوانسته لوکو را به درستی کنترل کند.

وی ادامه داد: پیش از رسیدن لوکو به ورودی تونل، عده‌ای از کارگران که کناره دیوار مشغول به کار بودند از طریق صدای بوق و خاموش و روشن شدن چراغ از سر راه لوکو کنار رفتند اما هنگامی که لوکو به ورودی تونل رسیده، منحرف و از ریل خارج شده است.

فرزان‌پور تصریح کرد: لوکو بعد از خروج از ریل با یکسری اتاق قابل حمل(کانکس) برخورد کرده و کارگر برق کاری که در یکی از این اتاق‌ها حضور داشته بر اثر این تصادف کشته شده است. راننده نیز که به جای ترک کردن لوکو تا آخرین لحظه سعی در مهار آن داشته به دلیل برخورد با دستگاه حفاری به کما رفته و در ‌‌نهایت هنگام اعزام به بیمارستان جان باخته است.

وی با اشاره به کارگر دیگری که در لوکو در کنار راننده حضور داشته است، گفت: این کارگر که تنها مسافر لوکو بوده، شوکه شده و جراحت سطحی برداشته است که بعد مداوا و ترخیص از بیمارستان قرار است به زودی به سرکار بازگردد.

وی با بیان اینکه مطابق قانون همه دستگاه‌های ذیربط را از وقوع حادثه یاد شده مطلع کردیم، افزود: گزارش این حادثه را برای سازمان تامین اجتماعی، وزارت کار و پزشکی قانونی و حتی شرکت مترو فرستادیم.

فرزان‌پور در ادامه تاکید کرد: دستگاه لوکویی که دچار حادثه شد ایتالیایی است و کارشناس‌های ایتالیایی هم اکنون در حال بررسی علت حادثه هستند. راننده فردی حرفه‌ای بوده و پیش‌تر حدود ۷ کیلومتر در تونل سابقه کار داشته است. او گواهی هدایت لوکو را از همین شرکت ایتالیایی گرفته بوده است.

وی در پایان با بیان اینکه هم بیمه حادثه هستیم و هم بیمه تامین اجتماعی، اظهار کرد: کار را فعلا متوقف کردیم تا علت حادثه مشخص شود چرا که تا به حال چنین اتفاقی برای ما رخ نداده بود و این حادثه برای خود ما نیز عجیب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز