خبرگزاری کار ایران

توقف اجرای حکم اعدام مهم است یا لطمه زدن به سرمایه اجتماعی؟

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۲۳۷

پیگیری اقدامات تحولی در قوه قضائیه با توجه به خباثت دشمن در شبهه‌دار کردن افکار عمومی و تفرقه‌افکنی میان مردم و حاکمیت، قطعا نیازمند توجه بیشتر به اقناع افکار عمومی در فرآیند اطلاع رسانی است.

به گزارش ایلنا، نورنیوز نوشت:

نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در هفته اخیر به دلیل اعلام احکام سه مجرم سابقه‌دار که از قضا در اغتشاشات آبان‌ماه سال 98 نیز نقش موثری داشتند، با فضاسازی گسترده رسانه‌های معاند و عناصر ضدانقلاب روبرو شد و حتی ترامپ هم با یک توئیت فارسی در آن مشارکت جست.

این فضاسازی گسترده که با تقطیع عمدی سخنان سخنگوی دستگاه قضا صورت گرفت عمدتا با دو هدف «تکمیل پروژه پرونده‌سازی حقوق بشری علیه کشورمان» و «ایجاد خدشه به روند اعتمادسازی قوه قضائیه در دوره جدید» انجام پذیرفت.

به طور قطع متوقف کردن جلب اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی ناشی از اقدامات تحولی قوه قضاییه حتی از هدف اول نیز برای دشمن مهمتر است.

واکنش جریان انقلابی اصیل و بیان برخی انتقادات سازنده به نقایص موجود در سازوکارهای اطلاع رسانی دستگاه قضا تا حدود زیادی افکار عمومی داخل را متوجه بازی مخرب و البته سراسر تناقض جریان معاند کرد.

رفتار متناقض جریانات معاند در خصوص احکام قضایی مختلف نشان می‌دهد جان انسان‌ها برای آنان تنها بهانه‌ای برای خدشه به احکام اسلام و اعتبار نظام اسلامی در برخورد با جرائم است.

جریانات ضدانقلاب و ضداسلام در حالی چشم به روی جرائم این سه نفر در آدم‌ربایی، سرقت مسلحانه، اقدامات خلاف امنیت عمومی و مشارکت در تخریب اموال و اماکن در اغتشاشات 98 بسته و با «معترض» صرف خواندن آنها هشتگ «اعدام نکنید» زدند که در پرونده قتل رومینا با هدف زن ستیز نشان دادن اسلام و نظام اسلامی خواستار اعدام پدر او شده بودند.

باید توجه جدی داشت که پیگیری اقدامات تحولی در قوه قضائیه با توجه به خباثت دشمن در شبهه‌دار کردن افکار عمومی و تفرقه‌افکنی میان مردم و حاکمیت، قطعا نیازمند توجه بیشتر به اقناع افکار عمومی در فرآیند اطلاع رسانی است.

صرف نظر از ریشه‌های حقوقی و قانونی صدور احکام ذکر شده، عدم توجه عمدی جریانات ضدانقلاب با پشتیبانی یگان سایبری منافقین و برخی سلبریتی‌های داخلی به موضوع احتمال اعاده دادرسی در این پرونده بر اساس قوانین موجود نشان می‌دهد که جریان‌سازان تنها بدنبال هیاهو و فضاسازی برای فشار به قوه قضائیه و نظام هستند و جان انسانها تنها دستمایه پیشبرد اهدافی از این دست است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز