خبرگزاری کار ایران

مومنی:

۴۰ درصد تصادفات ناشی از واژگونی خودرو‌ها بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۸۸۶

در ۱۰ ماهه سال ۹۲،۱۵ هزار و ۵۳۴ نفر کشته شدند که این آمار در سال ۹۳ به ۱۴ هزار و ۵۲۱ نفر رسیده است.

رئیس پلیس راهور کشور گفت: تعداد کشته شدگان در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته هزار نفر کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمد مومنی در نشست مشترک ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با ستاد اجرایی استان‌ها گفت: نوروز نقطه عطفی در برنامه‌های سفر ایرانیان است، در نوروز میانگین سفر برای هر نفر بیش از یک سفر است.

وی افزود: سی درصد از سفرهای نوروزی امسال به استانهای شمالی بوده است، در حالی که در بسیاری از نقاط کشور جاذبه‌های گردشگری بسیار خوبی وجود دارد که از آن‌ها نیز می‌توان استفاده کرد.

مومنی تصریح کرد: سهم تخلفات خودرو‌ها در سال گذشته در کل کشور ۸۷ درصد بوده و در استانهای سیستان و بلوچستان بوشهر، فارس، قم و همدان افزایش داشته است، در حالی که امسال نسبت به سال گذشته به صورت کلی با کاهش تخلفات روبرو بودیم.

وی ادامه داد: تخلفات ناوگان حمل و نقل عمومی در ده ماهه امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته، اما میزان تخلفات ناوگان حمل و نقل کمتر شده است. در تمامی استان‌ها نیز این کاهش تخلفات به جز استان البرز به چشم می‌خورد.

مومنی در مورد تعداد کل کشته شدگان در تصادفات گفت: در ۱۰ ماهه سال ۹۲،۱۵ هزار و ۵۳۴ نفر کشته شدند که این آمار در سال ۹۳ به ۱۴ هزار و ۵۲۱ نفر رسیده است. در واقع هزار نفر از میزان کشته‌شدگان در تصادفات کاسته شده است. هر چند که این مقدار نیز بسیار زیاد است.

رئیس پلیس راهور کشور گفت: ۴۰ درصد از تصادفات رخ داده در کشور ناشی از واژگونی خودرو‌ها بوده که ۴۰ درصد از این تعداد نیز در استان‌های اصفهان، ‌خراسان رضوی، سمنان، فارس و آذربایجان شرقی بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در ایام نوروز برخی از شهر‌ها محوطه و یا پارک‌هایی را برای محل برپایی کمپ مسافرین مشخص کرده بودند که اقدام بسیار شایسته‌ای است، زیرا از این طریق دستگاه‌ها می‌توانند خدمات و تسهیلات بهتری به مسافران ارائه دهند، همچنین حفظ امنیت نیز راحت‌تر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز