خبرگزاری کار ایران

امیر سرتیپ خلبان حبیب بقایی:

فرهنگ خدمت سربازی باید تغییر کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۴۵۷

وقتی افسرهای وظیفه نیروهای انتظامی را در خیابان می‌بینیم و با آنها صحبت می‌کنم، زمانی که متوجه می‌شوم آنها مهندس هستند، گریه‌ام می‌گیرد.

عضو گروه مشاورین نظامی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر بهره‌گیری صحیح از استعدادهای جوانان در خدمت سربازی گفت: فرهنگ خدمت سربازی باید تغییر کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر سرتیپ خلبان حبیب بقایی در همایش خدمت سربازی و راهکارهای عادلانه که عصر امروز در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به اینکه خودم فکر نمی‌کردم روزی سرباز شوم اما الان سال‌ها است که سرباز هستم و به آن افتخار می‌کنم گفت: نگاه به امر سربازی در دنیا و درکشور ما متفاوت است. مثلا در آمریکا یک خلبان حتما باید لیسانسه باشد اما شرایط در کشور ما نگاه متفاوتی به این موضوع دارد.

وی افزود: من سربازی را دوست دارم اما همه چیز در این باره در کلمه عادلانه نهفته است. خدا انسان را آفریده اما بیشترین فشار را بر روی کف پای او قرارداده است. با این وجود احترام و عزت برای مغز انسان است. سربازی گرچه امر شریفی است اما بیشترین فشارها بر روی سرباز قرار دارد.

این فرمانده نظامی به بیان خاطره‌ای پرداخت و گفت: وقتی افسرهای وظیفه نیروهای انتظامی را در خیابان می‌بینیم و با آنها صحبت می‌کنم، زمانی که متوجه می‌شوم آنها مهندس هستند، گریه‌ام می‌گیرد.

عضو گروه مشاورین نظامی فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد: بحثسربازی بحثساده‌ای نیست که بتوان از آن ساده گذشت. تمام پیشرفت آمریکا در مباحثنظامی از همین سربازها نشات می‌گیرد. اگر نیروی سربازی در ایران نیز اینگونه مورد استفاده قرار گیرد منافع بیشتری برای کشور خواهد داشت از این رو به نظرم باید فرهنگ جامعه را عوض کنیم.

وی گفت: باید راهمان را پیدا کنیم و فکر کنیم در شرایط فعلی وضعیت چگونه است تا تعریف جدیدی از سربازی ایجاد کنیم. در این باره باید گروه‌های کاری تشکیل شود. این مساله نیاز به کار کارشناسی دارد تا ضمن مشخص شدن نیاز بخش نظامی کشور، درباره افراد عادلانه رفتار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز