خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی سایت همیاران پلیس فتا

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۱۶۷

جذب و بکارگیری اعضا پلیس افتخاری در فتا ناجا با هدف بسط و گسترش ارتقا امنیت در فضای مجازی و آموزش کاربران و افزایش سطح فرهنگ عمومی صورت گرفته است.

رییس پلیس سایبری کشور، از راه‌اندازی سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی hamyar. cyberpolice. ir خبر داد و گفت: علاقه مندان به فعالیت در فضای سایبر می‌توانند، ضمن مراجعه به سایت همیاران پلیس فتا، برای ثبت نام و عضویت اقدام کنند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سردار «سیدکمال هادیانفر» از همیاران پلیس فتا به عنوان یکی از بازوان تحقق امنیت پایدار فضای سایبر نام برد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی با استفاده از شاخص های اجتماعی از جمله همراهی و همگام کردن مردم با خود، ظرفیت بسیار بالایی را برای ایجاد «هر شهروند، یک پلیس» ایجاد کرده، گفت: امنیت یک فرایند و زاییده مشارکت تک تک افراد جامعه است و حاصل نمی شود مگر با همکاری و همدلی کلیه افراد جامعه در هر سن، شغل و سمتی که باشند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: جذب و بکارگیری اعضا پلیس افتخاری در فتا ناجا با هدف بسط و گسترش ارتقا امنیت در فضای مجازی و آموزش کاربران و افزایش سطح فرهنگ عمومی صورت گرفته است.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی در تشریح طرح جذب و بکارگیری پلیس های افتخاری افزود: این طرح به صورت تمرکزی از اواخر سال ۱۳۹۲ در ناجا کلید خورد و ضمن ابلاغ دستورالعمل به پلیس های تخصصی، کار جذب و بکارگیری این افراد از ابتدای سال ۱۳۹۳ صورت گرفت و تعداد بسیار زیادی از افراد جامعه تمایل خود را جهت همکاری اعلام کرده اند.

وی ادامه داد: جذب پلیس های افتخاری در تمام استان ها توسط پلیس های تخصصی صورت می گیرد و روسای پلیس فتا هر استان نیز درخصوص نحوه جذب و بکارگیری پلیس های افتخاری در استان مربوطه اقدامات لازم را انجام داده اند.

هادیانفر با بیان اینکه در فضای سایبری، پلیس فتا پشتیبان مردم است، گفت: هر چه آموزش کاربران در ابعاد مختلف بیشتر شود، بطور قطع میزان آسیب پذیری آنان کاهش می یابد، ضمن اینکه برخی جرایم به علت عدم آگاهی مجرمان از جرم بودن عمل ارتکابی آنان بوقوع می پیوندد.

رییس پلیس سایبری کشور گفت: آموزش های مختلفی برای همیاران پلیس فتا ناجا پیش بینی شده که با توجه به سن و سطح تحصیلات این افراد به آنان آموزش داده می شود و چون ناجا ضابط قضایی است، از این رو آموزش امور حقوقی، قضایی، خطرات و آسیب های فضای مجازی(عمومی و تخصصی)، مسایل عقیدتی و سایر آموزش های لازم و مرتبط با فعالیت پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی نیز به فرهنگسازان سایبری ارایه می شود.

هادیانفر در پاسخ به این سووال که آیا بانوان و مشمولان نظام وظیفه هم می توانند عضو پلیس افتخاری سایبری کشور باشند، افزود: در جذب پلیس های افتخاری محدودیت سنی، شغلی و جنسیتی نداریم و اکنون تعداد زیادی از افراد جذب شده بانوان هستند.

وی ادامه داد: به استناد آیین نامه ابلاغی، جذب و بکارگیری مشمولان غایب خدمت نظام وظیفه خلاف مقررات تعریف شده است اما درمورد کسانی که قبل از مشمول شدن جذب می شوند، تمهیداتی برای رفاه حال آنان و خدمت در استان مربوطه پیش بینی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز