خبرگزاری کار ایران

مومنی خبر داد:

متمرکز شدن آزمون آیین نامه رانندگی / افزایش ۷۵ درصدی شماره گذاری موتور سیکلت

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۸۸۱

آزمون آیین نامه گواهینامه‌های رانندگی نیز تا پایان سال آینده مانند کنکور متمرکز می‌شود و براین اساس سالی چند مرتبه این آزمون به صورت سراسری در کشور برگزار خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ازبرنامه پلیس برای غیرحضوری شدن تعویض پلاک در کشور خبر داد و گفت: آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی نیز از سال ۹۵به صورت متمرکز مانند کنکور برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از سایت راهور، سردار اسکندر مومنی صبح شنبه در نشستی خبری با اشاره به سه طرح ویژه پلیس راهور گفت: براین اساس شمار کشته‌های تصادفات رانندگی از ۵.۶ کشته در هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه به ۴ نفر تا پایان سال ۹۵ می‌رسد. همچنین شمار کشته‌های رانندگی از ۱۷ هزار نفر در پایان امسال به ۱۴ هزار نفر کاهش خواهد یافت.

وی از غیرحضوری شدن تعویض پلاک تا پایان سال ۹۵ در کشور خبر داد و افزود: همچنین آزمون آیین نامه گواهینامه‌های رانندگی نیز تا پایان سال آینده مانند کنکور متمرکز می‌شود و براین اساس سالی چند مرتبه این آزمون به صورت سراسری در کشور برگزار خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا به موضوع پلاک‌های تهران اشاره کرد و گفت: مشکلی در تخصیص پلاک در کشور نداریم و پس از پر شدن ظرفیت پلاک‌های ملی طرح‌هایی را در دستور کار داریم. در صورتی که پلاک ۹۹ در تهران تکمیل شودخودروهای این کلانشهر با پلاک‌های ایران ۱۰،۲۰، ۳۰ و… شماره گذاری می‌شود.

مومنی در خصوص شماره گذاری اتوبوس‌های اسکانیا اظهار داشت: شماره گذاری این خودرو همچنان متوقف است و تنها درصورتی که تمامی استانداردهای لازم توسط تولید کننده آن رعایت شود شماره گذاری اتوبوس‌های اسکانیا از سر گرفته می‌شود.

وی به بحثمعاینه فنی خودرو‌ها اشاره کرد و با انتقاد از نبود سامانه یکپارچه معاینه فنی خودر‌ها تاکید کرد: باید یک سازمان متولی معاینه فنی در کشور باشد.

رئیس پلیس راهور ناجابا اشاره به آغاز شماره گذاری خودرو‌ها با مدل ۹۴ از دهه مبارک فجر گفت: تمامی خودروهایی که استاندارهای لازم را رعایت کرده باشند می‌توانند تا پایان سال با مدل ۹۴ شماره گذاری شوند که در این خصوص هیچ تفاوت قیمتی نیز از سوی خودروسازان اعمال نمی‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید براینکه امسال آخرین سال شماره گذاری خودروی وانت پیکان است < گفت: با هماهنگی‌های انجام شده هیچ وانت پیکانی از ابتدای سال ۹۴ شماره گذاری نمی‌شود لذا شهروندان به هیچ عنوان نسبت به پیش خرید این خودرو اقدام نکنند. پلیس راهور با همکاری محیط زیست و سازمان ملی استاندارد از شماره گذاری خودروهای پرخطر جلوگیری می‌کند. در حال حاضر نیزبعد از وانت پیکان خودرو نیسان وانت در دستور کار قرار دارد.

وی به استاندردهای آلایندگی و ایمنی خودرو‌ها اشاره کرد و گفت: انتظار داریم در سال آینده کف استاندارد آلایندگی خودرو‌ها یورو ۵ باشد از سوی دیگر استاندارد ایمنی خودرو‌ها نیز باید ارتقا یافته و به استانداردهای اروپایی برسد. در مورد موتور سیکلت‌ها نیز هم اکنون استاندارد یورو ۳ اعمال می‌شود که باید ارتقا یابد.

مومنی از افزایش ساعات کار مراکز تعویض پلاک از ابتدای اسفندماه خبر داد و گفت: برابر ابلاغیه صادره ساعت کار این مراکز در دهه اول اسفند ماه از ۷ تا ۱۷، در دهه دوم از ۷ تا ۱۹ و در دهه سوم از ۷ تا ۲۲ خواهد بود. در عین حال این آمادگی وجود دارد در دهه سوم اسفندماه این ساعت کار با توجه به حجم مراجعات حتی شبانه روزی شود.

وی از طرح‌های پلیس برای تسهیل ترافیک در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: از ابتدای اسفندماه حضور ماموران و گشت‌های در سطح شهر افزایش یافته و از مردم می‌خواهیم ضمن رعایت قوانین از توقف‌های دوبله خودداری کنند. همچنین حتی الامکان برای کاهش ترافیک از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا به امار شماره گذاری در سالجاری اشاره کرد و گفت: امسال بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو نوشماره، ۸۱ هزار خودروی وارداتی و حدود ۴۵۶ هزار موتور سیکلت شماره گذاری و وارد ناوگان شد که از سوی دیگر ۲۰۸ هزار خودرو فرسوده نیز از رده خارج شد.

به گفته مومنی شماره گذاری خودروهای نوشماره ۷۳ درصد، وارداتی ۵۳ درصد و موتور سیکلت ۷۵ درصد افزایش یافته است و بدین ترتیب شماره خودرو‌ها در کشور به مرز ۱۸ میلیون رسید.

وی با اشاره به کاهش ۵.۶ درصدی شمار کشته‌های تصادفات رانندگی در سالجاری گفت: امسال با تلاش‌های انجام شده ۱۰۱۳ نفر در تصادفات رانندگی کمتر کشته شدند که بیشترین کاهش کشته متعلق به استان‌های مرکزی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، مازندران و فارس است و در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام، شرق استان تهران و کهکیلویه شاهد افزایش تلفات بودیم.

به گفته مومنی شمار کشته‌های رانندگی در جهان نیز براساس آمار سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۴ افزایش یافته است و به مرز یک می‌لون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است. از سوی دیگر پیش بینی شده است شمار کشته‌های تصادفات در سال ۲۰۳۰ به دو برابر میزان کنونی برسد.

وی استفاده از تلفن همراه و ارسال پیامک را مهم‌ترین علت بروز حوادثرانندگی در جهان عنوان کرد و گفت: این دو معظل حتی از مواد مخدر و مشروبات الکلی در بروز حوادثپیشی گرفته است.

رئیس پلیس راهورناجا همچنین به شماره گذاری خودرو‌ها از ابتدای انقلاب اشاره کرد و گفت: تا سال ۵۷ یک میلیون و ۵۰۰ هزار وسایل نقلیه موتوری شماره گذاری شده بود که در حال حاضر شمار خودرو‌ها ۱۷ برابر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز