خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس پایتخت اعلام کرد:

کشف ۱۴ تن انواع مواد مخدر طی ۱۱ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۷۳۸

نسبت به سال گذشته۱۰درصد افزایش کشف داشتیم / دستگیری باندهای زورگیری نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

رییس پلیس پایتخت در تشریح اقدامات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: در ۳ شب گذشته با شناسایی۳۴ پاتوق و عوامل توزیع، عملیات گسترده‌ای برای دستگیری باندهای مواد مخدر داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار ساجدی‌نیا در نشست خبری که روز شنبه در مقر فرماندهی پلیس پایتخت برگزار شد، با اشاره به اینکه محل عملیات فرحزاد، پل مدیریت و دروازه غار بود، گفت: ۱۳۷ نفر در این عملیات دستگیر شدند که ۵۵ نفرشان عوامل اصلی فروش مواد به خرده فروشان بودند.

رییس پلیس پایتخت گفت: در این عملیات از سگ‌های موادیاب استفاده شده بود و توانستیم ۳۰۴ کیلوگرم از انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کنیم.

ساجدی‌نیا همچنین درباره اقدامات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درباره مواد مخدر در ۱۱ماه گذشته گفت: در ۱۱ ماه گذشته با اقدامات پلیس ۱۴ تن انواع مواد مخدر کشف شد، ۷۱۰ باند مواد متلاشی شد که نسبت به سال گذشته ۱۰درصد افزایش کشف داشتیم. این اقدامات طی ۲۸۰ عملیات پلیسی از آغاز سال تاکنون انجام شده است.

وی همچنین درباره یوم الله ۲۲ بهمن نیز گفت: اقدامات لازم در این باره نیز انجام شده و در بخش راهنمایی و رانندگی نیز تمام پیش‌بینی‌ها انجام شده است.

ساجدی‌نیا درباره عملیات‌های مربوط به مواد محترقه با توجه به ایام پایان سال گفت: پلیس امنیت آگاهی در این باره فعال است و تاکنون بیش از ۱۵میلیون بسته مواد محترقه کشف و ضبط شده است و عوامل آن به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۴ درصد عملیات کشف در این زمینه افزایش داشته است، گفت: دغدغه پلیس به دلیل سوانحی است که از قبل این مواد محترقه ایجاد می‌شود.

وی ضمن هشدار به خانواده‌ها عنوان کرد: اجازه ندهید که افراد سودجو جان فرزندان شما را به خطر بیندازند.

ساجدی‌نیا درباره بکارگیری پلیس افتخاری در ایام نوروز گفت: اقدامات مربوط به پلیس افتخاری انجام شده است و ممکن است در ایام نوروز از این افراد نیز برای انواع ماموریت‌ها استفاده شود.

رئیس پلیس انتظامی تهران بزرگ درباره ایجاد صندوق امانات بانکی و اقدامات پلیس در این باره گفت: مکاتباتی با بانک‌ها داشتیم که به ایجاد چنین صندوق‌هایی روی بیاورند و تعداد آن‌ها را افزایش دهند، تا مردم بتوانند به آن‌ها مراجعه کنند و اجناس ارزشمند خود را به بانک‌ها بسپارند.

وی گفت: پلیس برای حمایت از این صندوق‌ها آمادگی صددرصد دارد و امیدواریم در سال ۹۴ در شعبه‌های مختلف بانکی این صندوق‌ها افزایش پیدا کند، چرا که افزایش آن‌ها تاثیر مستقیمی بر کاهش سرقت از منازل دارد.

وی درباره اقدامات پلیس در حوزه سرقت‌ گفت: ۱۰۴۵ باند سرقت در تهران متلاشی شده که شاخص‌ترین آن‌ها ۱۰۴ باند سرقت از منازل، ۱۲۸ باند کیف قاپی، ۹۸ باند دزدی و زورگیری، ۱۳۲ باند جعل و کلاهبرداری، ۱۰۶ باند سرقت اتومبیل و ۱۶۹ باند سرقت لازم خودرو بوده است.

ساجدی‌نیا گفت: چندین باند نیز شناسایی شده‌اند که امیدواریم در ۴۵ روز آینده در ۲ الی ۳ عملیات این باند‌ها را نیز دستگیر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در پلیس تهران رشد چندانی در حوزه سرقت نداشته‌ایم، گفت: تشکیل قرارگاه سرقت در این زمینه بی‌تاثیر نبوده است و تلاش می‌کنیم تا در سال ۹۴ میزان سرقت در تهران را کاهش دهیم.

ساجدی‌نیا درباره مرخصی به افراد سابقه‌دار در ایام منتهی به سال گفت: با قوه قضاییه در این باره هماهنگی انجام داده‌ایم، تا مانند سال گذشته در ایام پایانی سال به سارقین پر خطر و سابقه‌دار مرخصی داده نشود تا مردم در آسایش باشند.

رییس پلیس پایتخت گفت: دستگیری باندهای زورگیری نسبت به سال قبل افزایش داشته است. دستگیری باندهای زورگیری یکی از اقدامات اولویت‌دار ماست چرا که ایجاد احساس ناامنی در شهر می‌کنند و انتظار داریم که قوه قضاییه نیز با متخلفین آن برخورد سنگین‌تری را داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز