خبرگزاری کار ایران

سردار آقاخانی اعلام کرد:

انهدام ۱۲۵ باند سرقت در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۰۷۰

با تلاش کارآگاهان خبره پلیس آگاهی، ۸۶ درصد از سرقت های به وقوع پیوسته استان به صورت علمی و تخصصی کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام ۱۲۵ باند سرقت در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی طی مدت ۱۰ ماهه امسال در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی با بیان این خبر گفت: براساس نظرسنجی ها و ارزیابی هایی که در خصوص مطالبات و خواسته های مردم از پلیس به عمل آمد مشخص شد که موضوع سرقت به عنوان یکی از دغدغه ها و نگرانی های اصلی مردم مطرح است.

وی افزود: به همین جهت برابر تدابیر فرمانده نیروی انتظامی از ابتدای امسال قرارگاه عملیاتی سرقت در تمامی استان ها و از جمله استان اصفهان تشکیل و جلسات آن به صورت هفتگی برگزار شد.

این مقام مسئول عنوان داشت: در این جلسات که با حضور کارشناسان انتظامی، کارشناسان اجتماعی و مسئولان استانی برگزار می شود هرگونه سرقتی در سطح استان به صورت دقیق و موشکافانه بررسی، تجزیه و تحلیل و راهکارهای مقابله، کشف و برخورد و همچنین طرح های پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع مجدد آن در سطح جامعه انجام می شود.

سردار آقاخانی عنوان داشت: در همین راستا بر اساس آمارهای به دست آمده در ۱۰ ماهه امسال ۱۲۵ باند سرقت که در زمینه سرقت منزل، مغازه، اماکن خصوصی، خودرو، موتورسیکلت، داخل خودرو، به عنف، کیف قاپی، جیب بری، احشام و سیم برق فعالیت می کردند، شناسایی و منهدم شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: همچنین با تلاش کارآگاهان خبره پلیس آگاهی، ۸۶ درصد از سرقت های به وقوع پیوسته استان به صورت علمی و تخصصی کشف شده است.

سردار آقاخانی با بیان اینکه متهمان دستگیر شده در این باند ها، بیشتر غیر بومی، سابقه دار و معتاد هستند گفت: در این زمینه اقدامات ویژه برای کنترل راه ها جهت جلوگیری از ورود افراد سابقه دار غیر بومی، کنترل مجرمان سابقه دار و افراد معتاد در دستور کار ویژه پلیس و دستگاه قضایی استان قرار گرفته است.

وی به سهل انگاری مالباختگان به عنوان یکی از نکات مهم در به موفق رسیدن سارقان اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه هم تمهیدات ویژه ای با همکاری رسانه ها به خصوص رسانه صدا و سیما برای آگاه سازی بیشتر مردم به عمل آمده که نتایج و تاثیرات خوبی به همراه داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: خوشبختانه با مجموعه اقدامات و تمهیداتی که انجام شده در بیشتر جرایم از جلمه سرقت در کل سرقت ها با کاهش ۳ درصدی مواجه بوده و میزان جرایم خشن هم ۷ درصد کاهش پیدا کرده که امیدواریم این روند تا پایان سال همچنان ادامه یافته و شاهد کاهش چشمگیر جرایم بوده و بتوانیم هرگونه دغدغه امنیتی مردم را در سطح استان برطرف نماییم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز