خبرگزاری کار ایران

مرگ ۶۸۸ نفر بر اثر مسمومیت با سم

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۳۸۸

براساس آمار ۴۴۹ نفر از افراد مسموم شده با سم مرد و ۲۳۹ نفر دیگر زن بودند و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹.۱ درصد کاهش داشته است.

مرگ و میر ناشی از مسمومیت با سم در هشت ماهه امسال با کاهش مواجه بوده است، به طوری که در این مدت ۶۸۸ نفر بر اثر مسمومیت با سم جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایلنا، براساس آمار ۴۴۹ نفر از افراد مسموم شده با سم مرد و ۲۳۹ نفر دیگر زن بودند و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹.۱ درصد کاهش داشته است.

براساس این گزارش، در بین سموم آنچه بیشترین سهم را در مرگ افراد داشته قرص برنج است، به نحوی که در سال جاری ۶۳ درصد از تلفات مسمومیت با سم را به خود اختصاص می دهد، پس از آن به ترتیب سموم دفع آفات نباتی، الکل، سیانور و جونده کش ها در رتبه های بعدی در میزان مرگ و میر قرار می گیرند.

به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور در هشت ماهه امسال ۴۳۲ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۴۴۹ نفر بود، ۳.۸ درصد کاهش یافته است.

بر اساس آمارهای موجود در سازمان پزشکی قانونی کشور در ۱۰ سال گذشته از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۲، هشت هزار و ۷۶۹ نفر در کشور بر اثر مسمومیت با سم جان خود را از دست دادند. در تمامی این سال ها مرگ بر اثر مسمومیت با سم با افزایش مواجه بوده و از ۷۱۳ نفر در سال ۱۳۸۳ به یک هزار و ۱۰۱ نفر در سال گذشته رسیده است.

اما در هشت ماهه امسال آمار مسمومیت با سم روندی کاهشی در پیش گرفته که امید است تا پایان سال شاهد تداوم این روند کاهشی در کشور باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز