خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خبر داد:

۱۶ عصر تا ۲۳ شب پیک وقوع جرائم است

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۰۹۲

۵۰۰ هزار پرونده در ۹ ماهه گذشته رسیدگی شده که از آن تعداد پرونده‌هایی که تحویل به مشاوره می‌شود، ۷۰ تا ۷۵ درصدشان در تهران با ارجاع به مشاوره و مددکار تبدیل به مصالحه می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به این مطلب که ۱۶ عصر تا ۲۳ شب پیک وقوع جرائم است، گفت: میانگین حضور مأموران پلیس تهران در صحنه وقوع جرائم ۶ دقیقه است. این زمان به دلیل حضور ماموران با موتور و کمتر شدن معطلی آنها در ترافیک شهری کوتاه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ محسن خانچرلی در نشست خبری امروز خود در تشریح طرح مدیریت کیفیت ناجا(مکنا)، گفت: روزانه تعداد زیادی از شهروندان در حوزه خدماتی، انتظامی و امنیتی در کلانتری‌ها حضور می‌یابند و در حقیقت نیروی انتظامی یکی از سازمان‌هایی است که به طور مستقیم با مردم سروکار دارد و باید رضایت مردم را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه این طرح از سال ۸۶ آغاز شده است، گفت: این طرح در سال ۸۹ به طور عملیاتی، فعالیت خود را آغاز کرد و پلیس پیشگیری تهران بزرگ جزو اولین رده‌ای بود که برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرد.

سرهنگ خانچرلی گفت: در سال ۹۱ برای اولین بار در تهران بزرگ، کلانتری ۱۲۱ سلیمانیه به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شد. بعد از ارزیابی مشاهده کردیم که به حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد خواسته خود رسیده‌ایم و بعد از آن در سال ۹۲ ما تعداد کلانتری‌هایی را که طرح مکنا در آن اجرا شد به ۶۴ کلانتری ارتقاء دادیم.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه در تهران بزرگ ۸۴ کلانتری وجود دارد، گفت: برای اجرای طرح مکنا در کلانتری‌های تحت تملک خود تغییرات فیزیکی و بهسازی محیط را انجام دادیم اما در ۱۵ کلانتری دیگر که استیجاری بود طرح‌های دیگر را انجام دادیم.

وی گفت: افزایش کلانتری به تنهایی نمی‌تواند امنیت را فراهم کند و باید با افزایش گشتی‌ها امنیت را ارتقاء دهیم پیگیری‌هایی انجام دادیم و قرار شد ۸ کلانتری دیگر نیز به کلانتری‌های تهران افزوده می‌شود.

این مقام مسئول همچنین درباره سامانه ۱۹۷ گفت: بیش از ۹۰ واحد بازرسی در قالب پایگاه‌ها در بحث۱۹۷ مستقر هستند و افرادی که در این حوزه کار می‌کنند، از جمله مأمورانی هستند که خود در کلانتری مشغول به کار بوده‌اند و از نزدیک به مسائل کلانتری‌ها آشنا هستند؛ البته در قسمت ورودی به کلانتری‌ها و همچنین در داخل کلانتری‌ها بنری نصب شده که به شهروندان مدت زمان انجام هر فرآیند را در کلانتری گوشزد می‌کند تا اگر مسئله‌ای پیش آمد با ۱۹۷ در میان بگذارند و کارهای ورودی ارباب رجوع به کلانتری نیز این موضوع را متذکر شده‌ایم.

سرهنگ خانچرلی گفت: حوزه کار کلانتری‌ها از نظر عملیاتی هیچ تفاوتی در شب و روز ندارد، تعداد گشتی‌ها یکسان است، البته رئیس کلانتری می‌تواند تغییراتی را در تعداد و زمان گشت انجام دهد. از ساعت ۱۶ تا ۲۳ پیک تماس با ۱۱۰ را شاهد هستیم که نشان از افزایش جرم در این ساعات دارد.

وی تعداد گشتی‌های روزانه در تهران را حداقل ۶۰۰ واحد گشت انتظامی عنوان کرد و گفت: جدیدا ۴۰۰ موتورسیلکت را اضافه کرده‌ایم که در طول ۲۴ ساعت فعال هستند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ میانگین زمان حضور پلیس تهران در سر صحنه را ۶ دقیقه عنوان کرد و گفت: ناجا میانگین حضور پلیس را ۱۵ دقیقه اعلام کرده اما پلیس تهران بزرگ با توجه به راه‌اندازی ناوگان موتوری زمان حضورش در صحنه کاهش یافته است چراکه نیروهای ما با استفاده از موتور کمتر در ترافیک شهری معطل می‌شوند.

وی از رسیدگی به ۵۰۰ هزار پرونده در ۹ ماهه گذشته خبر داد و تصریح کرد: از آن تعداد پرونده‌هایی که تحویل به مشاوره می‌شود، ۷۰ تا ۷۵ درصدشان در تهران با ارجاع به مشاوره و مددکار تبدیل به مصالحه می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ بیان داشت: بیشترین موضوعات تحت رسیدگی در کلانتری‌ها نزاع، سرقت، تصادفات، اختلافات ملکی و خانوادگی است.

وی درباره حضور پلیس در مناطق جرم‌خیز، گفت: در برخی محدوده‌ها نیاز به اجرای طرح دسته‌جمعی و گروهی داریم و به طور مثال در برخی محدوده‌ها مثل دره فرحزاد به طور مستمر هر روز اجرای طرح داریم که نیروهای متخصص با افراد قاچاقچی برخورد می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی تعداد دستگیری‌ها در ۹ ماهه گذشته را بیش از ۲۵ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد در ارتباط با جرایم مختلفی از سرقت و نزاع گرفته تا درگیری دستگیر شده‌اند که البته بیشترین دستگیری‌ها مربوط به سارقین است.

رئیس‌ پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره عملکرد پلیس کوهستان گفت: در اطراف تهران تفرجگاه‌هایی داریم که مردم به خصوص در ایام تعطیل برای تفریح به آنجا مراجعه می‌کنند. در سال ۱۳۹۰ یعنی حدود ۳ سال پیش فرمانده انتظامی تهران بزرگ با توجه به تخلفات احتمالی دستور دادند که پلیس کوهستان به صورت ویژه راه‌اندازی شود و بنابراین دستور یک تعداد افرادی که ازنظر جثه و فیزیکی برای این کار و فعالیت در کوهستان مناسب بودند برای این مأموریت انتخاب شدند.

وی گفت: در هفت نقطه اطراف تهران پاسگاه‌هایی در قالب پلیس مستقر شد تا آمد و شد افراد را تسهیل بخشد و همچنین از وقوع انواع جرایم پیشگیری کند. این افراد به موتورسیکلت مجهز شده‌اند تا ماموریت خود را بهتر انجام دهند.

سرهنگ خانچرلی عمده جرایم مرتکبه در کوهستان را استعمال مواد مخدر، درگیری و نزاع بین جوانان، ‌ ایجاد مزاحمت برای بانوان، تخلفات صنفی و عدم رعایت شئونات اسلامی اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز