خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ اعلام کرد:

کلاهبرداری یک جوان ۲۴ ساله از طریق ارسال پیامک

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۸۲۸

این فرد با ارسال پیامک به مشترکین تلفن همراه با مضمون اینکه شما برنده قرعه‌کشی شده‌اید و برای دریافت جایزه خود باید به سایت www. Rahgiri. com مراجعه کنید، اقدام به کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از کلاهبرداری یک جوان ۲۴ ساله از طریق ارسال پیامک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سرهنگ محمد مهدی کاکوان در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه در تشریح این کلاهبرداری گفت: این فرد با ارسال پیامک به مشترکین تلفن همراه با مضمون اینکه شما برنده قرعه‌کشی شده‌اید و برای دریافت جایزه خود باید به سایت www. Rahgiri. com مراجعه کنید، اقدام به کلاهبرداری کرده است.

وی افزود: به دلیل اینکه این پیامهای تبلیغاتی و با پیش شماره‌های ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ ارسال می‌شده است، توانسته اعتماد مردم را به خود جلب کند. افراد بعد از ورود به سایت پیامی مبنی بر اینکه شما برنده یک دستگاه گوشی اپل یا یک دستگاه تبلت شده‌اید دریافت می‌کردند، که آنها می‌بایست برای هزینه پستی ۶۰۰۰ هزار تومان به حساب صاحب سایت واریز می‌کردند که این روش تنها برای دریافت شماره حساب و رمز دوم آنها بوده است و این شش هزار تومان از حساب افراد کسر نمی‌شده است.

این مقام انتظامی افزود: بعد از تایید افراد سایت به یک صفحه جعلی بانک منتقل می‌شد تا کلاهبردار از این طریق به اطلاعات شخصی و محرمانه افراد همچون رمز عبور شماره حساب و ccv۲ کارت دسترسی پیدا کند.

کاکوان افزود: درمهر ماه سال جاری ۴ فقره شکایت در تهران بزرگ به مبلغ ۱۱ میلیون و ۱۵ هزار تومان تشکیل شد و پیگیری‌های پلیس از آن زمان آغاز شد. یکشنبه هفته گذشته پیگیری‌ها به نتیجه رسید و متهم دستگیر شد.


وی با اشاره به اینکه این متهم در سال ۹۱ نیز با جرمی مشابه دستگیر شده بود، گفت: در اقدامات فنی و آزمایشگاهی از کامپیوتر و لب تاب این فرد متوجه شدیم که هزار و ۵۰۸ فقره شماره حساب در اختیار فرد بوده که مورد سو ء‌استفاده قرار گرفته است. متهم در اعتراف خود به برداشت ۷۰ میلیون تومان اعتراف کرده، اما ما مطمئن هستیم با توجه به ماشین مدل بالایی که وی در اختیار داشته این رقم بیشتر از اینهاست.

این مقام انتظامی تاکید کرد: ۶ استان کشور درگیر این موضوع بودند و در خواست انتقال متهم به استان خود را دارند. درخواست ما از مردم این است که حتی اگر بامبلغ اندکی از این شیوه متضرر شده‌اند، شکایت خود را به پلیس فتا اعلام کنند تا این موضوع به صورت رسمی پیگیری شود. همچنین با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و افزایش حجم مبادلات درخواست داریم، که افراد هر چه سریعتر رمز اول و دوم کارت خود را تغییر دهند تا شاهد سوءاستفاده‌های کمتری باشیم.

وی افزود: در مورد این پرونده حجم شکایت در تهران ۴ فقره است که به نظر می‌رسد استقبال و سطح اعتماد مردم در شهرستانها از موضوعات این چینی بیشتر است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ همچنین تاکید کرد: بهتر است که رسانه ملی یا اپراتور رسمی که مسابقاتی را از طریق پیامک به مردم اطلاع رسانی می‌کند، روش صحیح شرکت در مسابقات را نیز به مردم یادهند و عنوان کنند که شرکت در این مسابقات نیاز به رمز دوم کارت افراد ندارد تا کمتر شاهد این گونه کلاهبرداری‌ها باشیم.

همچنین وی عنوان کرد: رایزنی‌هایی با شرکتهای اپراتور انجام شده تا سامانه دقیقتری برای افرادی که درخواست ارسال پیامک دارند، ایجاد کنند تا حداقل مدارک شناسایی فرد در زمان درخواست شماره ثبت شود.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: در این پرونده همچنین یک زن متهم را همراهی می‌کرده است. وی وظیفه داشت که کارت‌های بانکی را از افراد بی‌بضاعت خریداری کند، وجه کلاهبرداری شده را به این کارت‌ها انتقال دهد و این مبلغ را در صرافی‌ها و طلافروشی‌ها به پول تبدیل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز