خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان اصفهان:

با قوانین موجود می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۷۳

سیاست‌های قوه قضائیه بر این است که پرونده های مسن با سرعت رسیدگی شود و آمار زندانیان به حداقل ممکن برسد.

رییس کل دادگستری استان اصفهان، در سومین نشست شورای مدیران قضایی دادگستری نگرش دستگاه قضایی را در تحول برای رسیدن به تکامل ذکر کرد و گفت: تحول در فهم قانون مهم است. با همین قوانین فعلی و موجود می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد چه بسا با فهم قانون تحول در کار قضات به وجود آمده و در پی آن تحول در دستگاه قضایی نیز بدست آید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، احمد خسروی وفا، از همه مدیران قضایی و شورای معاونین دستگاه قضایی استان خواست با نگاهی تکاملی و نگاه پیشرفت به کار با موضوع تحول به صورت جدی توجه کنند و ادامه داد: مدیران قضایی بایستی در حوزه‌های قضایی خود تحولی را که منجر به پیشرفت و خروج از سکون و ایستایی است بوجود آورند.

وی فقدان عزم را عاملی برای افزایش جرائم خشن از قبیل سرقت ها - تجاوزات و.. دانست و یادآور شد: موضوع عزم جدی چه در مرکز استان و چه در سایر حوزه‌های قضایی به معنای نظارت کامل در جهت رسیدن به‌‌ همان موضوع تحول است.

رییس شورای قضایی استان با اشاره به وضعیت پرونده‌های امور زندانیان، پرونده‌های مسن، پرونده‌های مواد مخدر و کیفیت رسیدگی در دادگاه‌های انقلاب استان و همچنین به موضوع کارآموزان قضایی جذب شده در طول یک سال اخیر اشاره کرد و بیان داشت: سیاست‌های قوه قضائیه بر این است که پرونده‌های مسن با سرعت رسیدگی شود و آمار زندانیان به حداقل ممکن برسد.

خسروی وفا، کاهش آمار زندانیان را منطبق با سیاست‌های کلان دستگاه قضایی دانست و از قضات حاضر به ویژه از دادستان‌های استان خواست تا نسبت به پرونده‌های تحت امر خودشان نظارت کامل و جدی داشته باشند.

وی در ادامه به جذب کارآموزان قضایی جدید اشاره کرد و آن را زمینه ساز پیشبرد مراحل دادرسی اعم از دادسرا - دادگاه و تجدیدنظر برشمرد و از مدیران خواست صرفه جویی را درامور مالی به صورت جدی مورد توجه قرار دهند.

معاونین رییس کل دادگستری استان، روسای دادگستری شهرستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی بخش استان و دادستان‌های عمومی و انقلاب استان در فرصت‌های معین شده به بیان مشکلات و مسائل جاری حوزه‌های خودشان پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز