خبرگزاری کار ایران

وقوع اکثر تصادفات پایتخت در زمان‌های اوج ترافیک

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۱۷۳

به جای گسترش بستر معابر بهتر است اقداماتی صورت گیرد که در آن، شهروندان استفاده از سامانه‌های حمل و نقل عمومی را بر استفاده از خودروی شخصی خود ترجیح دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: بیشترین آمار تصادفات در ساعات ۱۷ الی ۲۲ یعنی ساعات اوج ترافیک پایتخت است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " سید تیمور حسینی " در تشریح این خبر اظهارداشت: در تهران روزانه حدود ۸ میلیون موتورسیکلت و خودرو در حال تردد در سطح شهر هستند، این تعداد وسیله نقلیه بیشتر از حد ظرفیت معابر تهران که حدود ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه را می تواند در خود جای دهد، است.

وی با بیان اینکه گسترش فضای فیزیکی بستر معابر، امری است که در دنیا منسوخ شده و مد نظر ما نیست، گفت: به جای گسترش بستر معابر بهتر است اقداماتی صورت گیرد که در آن، شهروندان با استفاده از سامانه‌های حمل و نقل عمومی از نظر ایمنی، رفاه و سرعت جا به جایی، آن را بر استفاده از خودروی شخصی خود ترجیح دهند.

این مقام انتظامی درباره چشم انداز نوین پلیس در کاهش حضور فیزیکی نیروهای آن در معابر سطح شهر طی چند سال آینده، اذعان داشت: خستگی، حب و بغض، رودر بایستی و ترس، خشم، مورد تهدید واقع شدن و تطمیع از جمله محدودیت های حضور پلیس در معابر سطح شهر محسوب می شود؛ برای برای رفع این نواقص از دوربین های هوشمند استفاده خواهد شد که علاوه بر پوشش دادن این معایب، قابلیت ثبت چندین تخلف را به صورت هم زمان دارد و هرگز با اشتباه همراه نیست.

حسینی در خاتمه گفت: در زمینه تجربیات موفق ترافیکی کشورهای پیشرفته دنیا، رویکرد ما به جای تقلید صرف از این الگوها، بهره گرفتن از این تجربیات و بومی سازی آن بر اساس بافت شهری و فرهنگ اسلامی مردم ایران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز