خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی ناجا خبر داد:

کاهش چشمگیر میزان سرقت در برخی استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۴۹۰

مابقی استان‌ها نیز هر کدام توانسته‌اند درصدهایی از وقوعات جرم را که در ابتدای سال با آن مواجه بوده اند، کنترل کنند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: برخی از استان‌ها از جمله لرستان که جزو استان‌های با سرقت بالا بودند، توانسته‌اند به نحو چشمگیری میزان سرقت‌ها را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا مقیمی در حاشیه همایش روسای پلیس‌های آگاهی کشور در جمع خبرنگاران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز در حقیقت پیگیری عملکرد قرارگاه مبارزه با سرقت در هفت ماهه اول سال بوده که به نتایج خوبی دست پیدا کردیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه در شش ماهه اول سال توانسته ایم میزان سرقت‌ها را کنترل کنیم افزود: ۱۴ استان مورد هدف‌مان را دعوت کرده‌ایم و در این همایش هر کدام از آگاهی‌ها، تجربیات خوبی را در اختیار یکدیگر گذاشتند و اقدامات خوبی در کنترل وقوعات داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از استان‌ها از جمله لرستان که جزو استان هایی بودند که دارای سرقت بالایی بودند توانسته اند به نحو چشم‌گیری میزان سرقت ها را کاهش دهند و مابقی استان‌ها نیز هر کدام توانسته‌اند درصدهایی از وقوعات جرم را که در ابتدای سال با آن مواجه بوده اند، کنترل کنند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: در شش استان با کاهش وقوعات مواجه بوده‌ایم.

وی با اشاره به بحثجدید کلاهبرداری‌ها در مغازه‌هایی که اکثرا اقدام به فروش اقلام و اجناس گران قیمت می‌کنند، گفت: این نحوه کلاهبرداری به این صورت است که افراد با نیت کلاهبرداری به مغازه‌هایی مراجعه می‌کنند و پس از خرید کردن از کارت بانک استفاده می‌کنند و با شگردهای مختلف مغازه دار را سرگرم کرده و در یک فرصت مناسب فیشی را که از پوز دریافت می‌کنند با فیشی که از قبل تهیه کرده جابجا می‌کنند و به مغازه دار می‌دهند و سریعا محیط را ترک می کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون توانسته‌ایم هفت مورد از این کلاهبرداری ها را شناسایی کنیم گفت: تاکنون سه نفر در رابطه با این نوع کلاهبرداری دستگیر شده‌اند که دو نفر از آنها زن و یک نفر هم مرد بوده اند.

سردار مقیمی در توصیه ای به مردم به ویژه مغازه داران گفت: تقاضای ما این ست که فروشندگان دقت خود را بیشتر کنند و همانط ور که ما انتظار داریم رمز کارت را از خریدار دریافت نکنند مبلغ دریافتی را خود وارد سیستم کنند و فرصت کلاهبرداری را برای این دسته از افراد ایجاد نکنند.

وی در رابطه با پیگیری پرونده اسیدپاشی استان اصفهان نیز اظهار داشت: پرونده اسیدپاشی در اولویت کارهای ما قرار دارد و کارشناسان ما در این زمینه فعالانه در تلاشند و امیدواریم بتوانیم به سرنخ‌های جدیدترین در رابطه با این پرونده دست پیدا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز