خبرگزاری کار ایران

دستگیری عامل ثبت قراردادهای غیر مجاز در سامانه املاک کشور

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۹۷۱

با توجه به اهمیت موضوع در این خصوص پرونده تشکیل و بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفته وبا انجام کار فنی و انجام تحقیقات واخذ استعلامات متهم شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری فرد متخلفی که اقدام به ثبت قرار داد‌های غیرمجاز در سامانه املاک کشور می‌کرد، خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ «اسداله زحمتکش» در مصاحبه با خبرنگار ماگفت: در پی شکایت یکی ازمتصدیان املاک در سطح شهر کرمانشاه مبنی بر اینکه پس از ثبت قرداد و اخذ کد رهگیری به اتحادیه صنف مشاورین مراجعه نمودم که کارمند صنف عنوان کرد به جز این قرداد پنج قرارداد دیگر در یک روز با نام کاربری بنده در سامانه ثبت گردیده در حالی که بنده این قرداد‌ها را ثبت ننموده‌ام.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع در این خصوص پرونده تشکیل و بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفته وبا انجام کار فنی و انجام تحقیقات واخذ استعلامات متهم شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه اظهارداشت: متهم پس از بازجویی فنی اعتراف کرد در چندین مشاور املاک سابقه کار دارم، در یکی از محل‌های کارم پس از فوت متصدی این واحد صنفی مشاور املاک در همانجا کارم را ادامه و پس از تنظیم قرارداد با همکاری متصدی یکی از کافی نت‌های سطح شهر اقدام به ثبت قرارداد در سامانه مشاورین املاک با کد کاربری شاکی نموده‌ام.

وی در ادامه بیان داشت: متصدی کافی نت نیز در این خصوص بازداشت و اعتراف کرد، نام کاربری ورمز عبور را شخصی دیگر و بارضایت کامل در اختیار من قرار داده است، با توجه به پیچیده شدن پرونده کار‌شناسان پلیس با مهندسی اجتماعی و رد زنی بیست و چهارساعته متهم اصلی را دستگیر کردند.

«زحمتکش» با بیان اینکه متهم اصلی به بزه انتسابی اعتراف نموده است گفت: این متهم در اعترافات خود اعلام داشته، از آنجا که رمز عبور پیش فرض تمام سامانه مشاورین املاک عددی ثابت می‌باشد با بدست آوردن کد ملی شاکی با همدستی متصدی کافی نت اقدام به ثبت پنج قراداد در سامانه مذکور کرده‌ام.»

رئیس پلیس فتای ضمن اشاره به صدور قرار برای متهمین پرونده به تمام مشاورین املاک استان هشدار داد: از آنجا که رمز پیش فرض مشخص می‌باشد جهت جلوگیری از وقوع اینگونه جرائم فوراً اقدام به تعوض کد مربوطه داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز