خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان ویژه ناجا‌ در گفت‌وگو با ایلنا:

استفاده از " اسواران " در پارک‌های کوهستانی برای کمک به مردم

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۶۷۶

از واحد اسواران در مکان‌هایی مانند پارک‌های کوهستانی که موتور و وسایل نقلیه نمی‌توانند در آنجا رفت‌و آمد کنند، به منظور کمک به مردمی که برای تفریح به این مکان‌ها می‌آیند، استفاده می‌شود.

فرمانده یگان ویژه ناجا گفت: انتظار ما از واحد اسواران بیشتر ارتقای حرفه‌ای بودن پلیس است.

سردار حسن کرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: یگان ویژه یکی از واحدهای آماده کشور است که در همه استان‌ها نیرو دارد و مسائل امنیتی را دنبال می‌کند.

فرمانده یگان ویژه ناجا در خصوص کارکرد یگان ویژه خاطرنشان کرد: یگان ویژه، پلیس را در سایر واحد‌ها در مواقع ضروری تقویت و کمک می‌کند و حتی در شرایط فعلی نیز در جرایم خشن نظیر سرقت‌های مسلحانه یا گروگان گیری، ورود پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: یگان ویژه در شرایط عادی نیز در حوزه‌هایی مانند تامین امنیت و حفظ انتظامات ورزشگاه‌ها ورود می‌کند و نیز در شرایطی خاص مانند تعطیلات نوروزی نیز با راهور همکاری می‌کند.

کرمی واحدهای پشتیبانی را یکی از مواردی عنوان کرد که یگان ویژه در آن حوزه فعالیت می‌کند و افزود: یکی از واحدهای پشتیبانی واحد هوانوردی است که بر این اساس ما در چند مجموعه شامل چتربازی، پاراگلایدر، پاراموتور، کایت و جایرو برای فعالیت آمادگی داریم و واحدهای ما در این حوزه‌ها تمرین می‌کنند تا در زمان مورد نیاز از آن تخصص و حرفه استفاده کنیم.

فرمانده یگان ویژه ناجا، اسواران را یکی از واحدهای فنی یگان ویژه عنوان کرد که متشکل از مجموعه‌ای از اسب‌سواران است و افزود: هدف از ایجاد چنین واحدی در واقع آموزش حرفه اسب‌سواری به عنوان یک ورزش و فن به نیروهای یگان ویژه برای شرکت در مسابقاتی مانند چوگان و پرش است و همچنین می‌توانیم از این واحد در تشریفات نیز استفاده کنیم.

وی در ادامه این مطلب افزود: انتظار ما عمدتا از واحد اسواران بیشتر ارتقای حرفه‌ای بودن پلیس است تا استفاده در بحث‌های امنیتی و اغتشاشات چرا که در کشور ما چنین فرهنگی وجود ندارد، اما به عنوان مثال از این واحد در مکان‌هایی مانند پارک‌های کوهستانی که موتور و وسایل نقلیه نمی‌توانند در آنجا رفت و آمد کنند، به منظور کمک به مردمی که برای تفریح به این مکان‌ها می‌آیند، استفاده می‌شود.

کرمی همچنین خاطرنشان کرد: از واحد اسواران می‌توان در مراسم تشریفات به تشخیص و خواست مسئولین نیز استفاده کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز