خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی:

به دور از شعار با فساد مبارزه می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۵۳۰

نیروی انتظامی تلاش داشته تا یک کار سازمان یافته‌ را برای مبارزه با فساد به دور از شعار و با رفتارهای منطقی دنبال کند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: پیش‌بینی می‌شود؛ تا پایان امسال سی‌درصد از تخلفات جرایم سازمانی نسبت به گذشته کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش ملی پلیس و ارتقای سلامت اداری در جمع خبرنگاران گفت: نیروی انتظامی تلاش داشته تا یک کار سازمان یافته‌ را برای مبارزه با فساد به دور از شعار و با رفتارهای منطقی دنبال کند و تلاش ما این بود که در این مورد از پژوهشگران و نخبگان نیز استفاده کنیم.

فرمانده ناجا افزود: براساس استانداردهای سلامت اداری در سطح جهانی پایه سلامت نمره ۱۰ است و ما در این طبقه بندی براساس بررسی‌هایی که در ۱۰ استان انجام داده‌ایم، رتبه ۷.۲ را کسب کرده‌ایم که البته این رتبه در میان شهرستانهای هر استان نیز قابل طبقه‌بندی است.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان سال ۸۲ کمیته تخلفات، حدود ۴۲۰۰ پرونده تخلف را مورد بررسی قرار داده که منجر به اخراج ۲۰۰۰ نفر شده است و در سال ۹۲ این تعداد به ۲۱۰۰ نفر کاهش یافته اما امسال با مبارزاتی که در رابطه با فساد شروع کردیم، آثار آن بسیار بهتر بوده و پیش بینی می شود؛ چنانچه با همین روند پیش برویم تا پایان امسال سی‌درصد از تخلفات جرایم سازمانی نسبت به گذشته کاهش پیدا کند.

احمدی مقدم در رابطه با پرونده‌های اسید پاشی در کشور نیز توضیح داد: مواردی که اسید پاشی علیه افراد صورت می گیرد، در سال متعدداست؛ اما موضوع اسید پاشی شهر اصفهان به دلیل وسعت رسانه‌ای که پیدا کرد، در کانون توجه قرار گرفت.

این مقام ارشد نیروی انتظامی با بیان اینکه در نیمه اول سال جاری ۳۸۰ مورد اسید پاشی شامل اسید پاشی بر روی فرد و اموال را شاهد بوده‌ایم، خاطر نشان کرد: منشاء این بزه عمدتا مربوط به مشکلات روانی است که معمولا آن موارد خطرناک که مربوط به اسید پاشی به اشخاص است و تعداد آن نیز انگشت شمار است، مورد توجه رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

وی گفت: متاسفانه تاکنون فردی که در اصفهان مرتکب اسید پاشی شده دستگیر نشده و در مورد چهره‌نگاری نیز موضوع این است که تصویرنگاری به حدی نبوده که قاضی اجازه برخورد دهد.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال دیگر در رابطه با حادثه کشته شدن سه دانش آموز توسط پلیس راه در نتیجه تعقیب و گریز راننده متخلف در جاده قلعه گنج با بیان اینکه اطلاع جامعی هنوز در رابطه با این حادثه وجود ندارد، گفت: این موضوع در دست بررسی است؛ البته براساس قانون پلیس راه می تواند بنابر اختیاراتی که دارد، می تواند راننده متخلف را متوقف کند اما باید بررسی کنیم دلیل گریختن این راننده متخلف چه بوده است.

احمدی مقدم در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با جشنی که توسط تعدادی افاغنه در سیزدهم محرم در شهر ری برگزار شده بود نیز توضیح داد: تعدادی از افاغنه که عده‌ای نیز اقامتشان غیرمجاز بوده به دلیل احترامی که برای محرم داشته اند جشن نامزدی خود را به دو روز بعد از عاشورا موکول کرده بودند و به زعم خودشان مشکل حل بوده اما این امر موجب حساسیت و واکنش عده‌ای از مردم محلی شده که خوشبختانه با دخالت پلیس هیچ تشنج و درگیری رخ نداده است.

وی با تاکید براینکه این اتفاق به هیچ عنوان ربطی به توهین به مقدسات وجریان‌های تکفیری نداشته افزود: این ماجرا تنها ناشی از تفاوت اعتقادات مذهبی میان اهل تسنن و شیعه بوده و نه موضوع دیگری.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز