خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در گفت‌وگو با ایلنا:

خودروسازان برای کنترل آلودگی هوا همکاری نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۱۱۴

خودرو‌ها با آلایندگی تولید و وارد خیابان می‌شوند، بنابراین ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که هوای سالم داشته باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه راهکارهایی همانند طرح زوج و فرد و تعطیلی مدارس راهکارهای پایداری برای کنترل آلودگی هوا نیستند، گفت: متاسفانه در حوزه خودرو همراهی و همکاری وجود ندارد و ما همچنان شاهد هستیم که خودروهایی با آلایندگی تولید و شماره گذاری می‌شوند.

سردار اسکندر مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با برنامه‌های راهور ناجا در خصوص کنترل آلودگی هوای پایتخت در فصل سرما گفت: برنامه‌ریزی برای جلوگیری از آلودگی هوا باید در زمان‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد و نباید تنها منحصر به فصل سرما باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه راه از بین بردن آلودگی هوا توجه به منشاء آن است، افزود: در حوزه وسایل حمل و نقل موتوری نیز باید منشاء آلودگی برطرف شود یعنی باید خودروهای بدون آلاینده و استاندارد تولید شوند که متاسفانه به آن توجه نمی‌شود و خودرو‌ها با آلایندگی تولید و وارد خیابان می‌شوند، بنابراین ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که هوای سالم داشته باشیم.

وی ادامه داد: چرا باید هنوز خودروی وانتی با بیش از ۲۰ لیتر مصرف در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش تولید شود در حالی که همین خودرو‌ها منشاء آلودگی هستند.

مومنی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم راهکارهایی همانند طرح زوج و فرد و تعطیلی مدارس راهکارهای پایداری نیستند اما به هر حال پلیس هر تصمیمی که توسط مراجع رسمی اتخاذ شود را اجرا می‌کند.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن همراهی و همکاری دستگاه‌های مرتبط با کنترل آلودگی هوا با پلیس افزود: اما متاسفانه در حوزه خودرو این همراهی و همکاری وجود ندارد و ما همچنان شاهد هستیم که خودروهایی با آلایندگی تولید و شماره گذاری می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در خاتمه تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم تا جایی که امکان دارد، از خودرو شخصی استفاده نکنند و برای رفت و آمد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند تا این دوره را نیز پشت سر بگذاریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز