خبرگزاری کار ایران

سردار مومنی در جمع خبرنگاران:

اجازه تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در جاده‌ها را نمی‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۹۷۴

به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ از مبدا الزامی است / طرح زمستانی سال جاری ۱۰ روز زود‌تر از موعد یعنی در دوازدهم آذر ماه اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: رانندگان قبل از سفر برون شهری باید نسبت به فراهم کردن تجهیزات ایمنی به ویژه زنجیرچرخ و همچنین معاینه فنی خودرو اهتمام ورزند، در غیر این صورت اجازه تردد در جاده‌ها را به آنها نخواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سرتیپ پاسدار اسکندر مومنی در حاشیه چهل و چهارمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز با دو هدف ارزیابی طرح‌های تابستانی و همچنین برنامه‌ریزی برای طرح‌ زمستانی ‌سال جاری با حضور همه دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد: طرح زمستانی سال جاری از ۱۹ آذر ماه تا ۲۵ اسفند ماه اجرا خواهد شد، اما با توجه به شرایط جوی و چنانچه تغییری در شرایط جوی ایجاد شود، این طرح ۱۰ روز زود‌تر از موعد یعنی در دوازدهم آذر ماه اجرا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: نحوه حضور و استقرار نیروهای ما با توجه به آمار تصادفات در مناطق مختلف متفاوت خواهد بود و اولویت با استان‌هایی است که دارای حجم بیشتری از تصادفات را دارند.

مومنی گفت: با هماهنگی‌هایی که با وزارت کشور صورت گرفته از ظرفیت محلی مانند شهرداری‌ها و فرمانداری‌های نیز استفاده خواهد شد تا در موارد بحرانی دستگاههای امدادی به آن محل اعزام شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تاکید کرد: به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ از مبدا الزامی است و همچنین رعایت فاصله طولی و رعایت سرعت مطمئنه نیز باید لحاظ شود.

وی خاطر نشان کرد: مطلب دیگری نیز در جلسه امروز مطرح شد که در مورد آن تصمیم گیری نشد و آن موضوع در خصوص سرعت خودرو‌ها بود که براساس آن سرعت خودرو‌های سنگین و سبک نباید یکسان باشد لذا قرار براین شد که این موضوع در کمیته‌های فرعی مورد بررسی قرار گیرد البته موضوع فقط در حد یک طرح بوده است.

مومنی با اشاره به آمار سازمان پزشکی قانونی، ‌تصریح کرد: در شش ماهه اول امسال شاهد کاهش شش درصدی کشته‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای کشور بوده‌ایم که این حاکی از مشارکت و همراهی خوب مردم در این زمینه است.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی ناجا همچنین به تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه اشاره کرد و گفت: افزایش دوربین‌های کنترل هوشمند از جمله موارد این تفاهم‌نامه بوده است.

وی افزود: دراین تفاهم نامه آمده است که سی هزار کیلومتر از جاده‌های کشور باید به سیستم هوشمند مجهز شوند و این تفاهم نامه کاملا اجرایی است و در مرداد ماه ۴ هزار کیلومتر آن اجرا شد و امیدواریم ظرف دو سال آینده این طرح را تکمیل کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: رانندگان قبل از سفر برون شهری باید نسبت به فراهم نمودن تجهیزات ایمنی به ویژه زنجیر چرخ و همچنین معاینه فنی خودرو اهتمام ورزند، درغیر این صورت اجازه تردد در جاده‌ها رابه آنها نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: رانندگان همچنین باید با سرعت مطمئنه که متفاوت از سرعت مجاز است و با توجه به شرایط جوی و جاده‌ای که تعیین می‌شود در جاده‌ها تردد کنند.

مومنی در خصوص سوالی در رابطه با میزان افزایش جریمه‌ها نیز، گفت: موضوع تغییرات جریمه‌ها با امضای سه وزیر و فرمانده ناجا در هیات دولت در دست بررسی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص افزایش آمار تصادفات حمل ونقل جاده‌ای در زمستان گذشته یادآور شد: بیشترین عامل تصادفات حمل ونقل عمومی در سال گذشته عدم توجه به جلو و سرعت غیر مجاز بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز