خبرگزاری کار ایران

ورود طلای قاچاق تحت عنوان طلای ایرانی

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۹۳۳

نیروی انتظامی آمادگی دارد که با کمک صنف تولید کنندگان و فروشندگان، قاچاقچیان را شناسایی و با آنها برخورد کند.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا، اعلام کرد: به تازگی مشاهده شده که برخی از تولیدکنندگان داخلی علامت تجاری اختصاصی خود را در خارج از کشور بر روی طلاجات خارجی حک کرده و به صورت قاچاق وارد کشور می‌کنند و تحت عنوان طلای ایرانی در داخل کشور به فروش می‌رسانند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار زمانیان در خصوص قاچاق طلا به کشور، گفت: افزایش و یا کاهش قیمت جهانی طلا، تاثیر گذار بر بازار طلای ایران است و طلا در کشورمان از سال‌ها پیش به عنوان یک کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شده و خریداران نیز به دنبال آن بودند بخشی از سرمایه خود را صرف خرید این کالای گرانقیمت کنند.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر از آنجا که هزینه ساخت، ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت طلا است، بنابراین طلا کارکرد خود را به عنوان یک سرمایه از دست داده است.

زمانیان با اشاره به اینکه قیمت اجرت طلای خارجی نسبت به ایرانی، پایین‌تر است، خاطرنشان کرد: استقبال مردم از طلای خارجی به دلیل آن است که تولید کنندگان نتوانسته‌اند سلیقه مشتری را تامین کنند و از طرفی، قیمت اجرت طلا را در حد توان مشتری نگه نداشته‌اند.

وی در خصوص عوامل موثر بر قاچاق طلا به خبرنگار ما گفت: از آنجا که طلا از کالاهایی است که ارزش افزوده به آن تعلق می‌گیرد و این ارزش تاثیر زیادی بر افزایش قیمت دارد لذا قاچاق آن به صرفه است همچنین حمل آسان به دلیل کم حجم بودن، سود سرشار آن و ظرافت و زیبایی طلاهای خارجی ریسک قاچاق را افزایش داده است.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی ناجا، با اشاره به اینکه تشخیص طلای داخلی از خارجی سخت و توسط متخصصان امر انجام می‌شود، بیان داشت: متاسفانه به تازگی مشاهده شده که برخی از تولیدکنندگان داخلی علامت تجاری اختصاصی خود را در خارج از کشور بر روی طلاجات خارجی حک کرده و به صورت قاچاق وارد کشور می‌کنند و تحت عنوان طلای ایرانی در داخل کشور به فروش می‌رسانند.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی آمادگی دارد که با کمک صنف تولید کنندگان و فروشندگان، قاچاقچیان را شناسایی و با آنها برخورد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز