خبرگزاری کار ایران

فوت ۱۱۴نفر با قرص برنج در استان تهران

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۸۲۴

این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۲ که فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج ۱۰۳ نفر گزارش شده بود، افزایش ۷.۱۰درصدی را نشان می‌دهد.

در ۵ ماه نخست امسال ۱۱۴ نفر به دلیل فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده‌اند.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۲ که فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج ۱۰۳ نفر گزارش شده بود، افزایش ۷.۱۰درصدی را نشان می‌دهد.

از مجموع فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج در پنج ماه نخست امسال ۶۷ نفر مرد و ۴۷ نفر زن بوده‌اند.

در مرداد ماه امسال نیز تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج با ۳۶.۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۵ نفر رسید.

این قرص ظرف مدت ۳ تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد در اثر مرگی دردناک خواهد مرد. در صورتیکه فرد قرص برنج را بخورد یا بوی آنرا استشمام کند دچار مسمومست خواهد شد که اگر سم از بدن وی خارج نشود موجب مرگ وی خواهد شد.

روابط عمومی پزشکی قانونی استان تهران می‌افزاید، دلایل اصلی مسمومیت با قرص برنج عبارتند از:

۱ - مصرف اشتباه قرص موجود در برنج،

۲ - مصرف قرص‌های قلابی توهم زا که دارای ترکیبات قرص برنج و یا خود قرص برنج هستند،

۳ - مصرف جهت خودکشی.

از آلومینیوم فسفاد که با نام قرص برنج مشهور است، برای ضد عفونی نمودن و جلوگیری از آفت ضدگی غلاتی چون برنج استفاده می‌شود و با نام‌های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس(Quickphos) و سلفوس(Celphos) نیز شناخته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز