خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده نیروی انتظامی:

کشورهایی که با ایران عناد دارند، مجرمان را پناه می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۲۳۵

هر اندازه که هماهنگی‌ها بیشتر و تخصصی‌تر شود و بتوانیم از تکنولوژی‌های روز بهره ببریم، از کثرت و ازدیاد این مجرمین جلوگیری می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: متاسفانه کشورهایی که با جمهوری اسلامی عناد دارند، مجرمانی ر ا که به هر نحوی تخلفی مرتکب می‌شوند، پناه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سردار حسین اشتری امروز(دوشنبه) در سومین نشست تخصصی پلیس بین‌المللی ناجا با قضات «همکاری‌های قضایی بین‌المللی» طی سخنانی اظهار داشت: موضو ع عدالت و احقاق حق همواره مهم‌ترین آرمان و دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که امروز نیز با هماهنگی که بین قوه قضاییه و جامعه وجود دارد، دفاع از مظلوم و احقاق حق مظلوم در جایگاه خوب و مناسبی قرار دارد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در یک دهه گذشته هماهنگی و همکاری بین قضات محترم و همکاران ما در نیروی انتظامی در حد خیلی خوبی افزایش یافته است، افزود: البته این موضوع به این معنا نیست که ما در هیچ کجای کشور مشکلی نداریم، اما آنچه که مسلم است و نتایج کار نشان داده این است که این هماهنگی‌ها روز به روز بیشتر شده و اثرات آن نیز برای جامعه مشهود است.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی به عنوان ضابط و نهادی که وظیفه دارد با جرائم مشهود در جامعه برخورد کند، با تمام توان و اعتقاد آماده برخورد با جرائم چه در داخل و چه در حوزه بین المللی است.

اشتری تصریح کرد: در بحثپیگیری جرائم و مجرمانی که به خارج از کشور متواری شده‌اند، با همکاری مجموعه قوه قضایه مجرمین را دنبال می‌کنیم.

وی شناسایی و ‌استرداد مجرمین فراری را از وظایف اصلی پلیس بین الملل عنوان کرد و افزود: پلیس بین الملل در چند سال اخیر در این زمینه گامهای خوب و مثبتی را برداشته است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروزه خیلی از کسانی که درحوزه‌های مختلف مرتکب تخلف می‌شوند، متاسفانه خیلی راحت از کشور خارج می‌شوند و دسترسی به آن‌ها مقداری مشکل است لذا برخی سازمان‌های بین المللی نیز به دنبال این هستند که این افراد را پناه بدهند، بدون اینکه به جرم اینها رسیدگی شود.

وی ادامه داد: برخی کشور‌ها پایگاه‌های خود را در نزدیکی مرزهای ما آورده‌اند و افرادی که متواری می‌شوند می‌توانند به آنجا مراجعه و ادعا کنند که پناهنده هستند، علیرغم اینکه بسیاری از آنها افراد متخلف با جرایمی دارند که هیچ جنبه سیاسی و مرتبط با حکومت ندارد.

اشتری گفت: ما می‌توانیم با ابزارهایی که در اختیار پلیس است و از جمله همکاری این‌تر پل این مجرمین را شناسایی و دستگیر کنیم و به کشور بازگردانیم و آن‌ها را محاکمه کنیم و اگر تبهکاران متوجه این قدرت پلیس شوند حتما این موضوع جنبه بازدارندگی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: هر اندازه که هماهنگی‌ها بیشتر و تخصصی‌تر شود و بتوانیم از تکنولوژی‌های روز بهره ببریم، از کثرت و ازدیاد این مجرمین جلوگیری می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بار دیگر خاطر نشان کرد: متاسفانه مجرمانی که به هر نحوی تخلفی مرتکب می‌شوند و به خارج از کشور می‌روند و کشورهایی که با جمهوری اسلامی عناد دارند و آنها را پناه می‌دهند، افزایش پیدا کرده است.

اشتری ادامه داد: در بیشتر مواقع فرار این مجرمین و خارج شدن آن‌ها از دسترس ما باعثوارد شدن صدمات و آسیب‌های جدی به کشور در اذهان عمومی خواهد شد که اقدامات بازدارنده ما می‌تواند از اقدامات مشابه جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: یکی از کارهایی که می‌توانیم در خصوص پیشگیری از بوجود آمدن چنین اتفاقاتی انجام دهیم این است که این افراد را شناسایی و ممنوع الخروج کنیم.

اشتری با بیان اینکه وضع قوانین به تنهایی موجب امنیت نخواهد شد، تصریح کرد: ما قوانین خوبی داریم و قوانینی که در سالهای گذشته وضع شده نیز قوانین خوبی است که اگر مجریان پیگیر باشند و انگیزه داشته باشند، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی در پایان ضمن تشکر از همکاری همه همکاران قوه قضاییه با نیروی انتظامی گفت: در حقیقت هیچ جایی وجود نداشته که ما به آنجا رجوع کنیم و دچار مشکل شویم، البته ممکن است که زمان پیگیری‌ها اندکی طولانی بوده باشد اما با هیچ دربسته‌ای مواجه نشدیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز