خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی:

مبارزه با فساد به افزایش رضایت مردم می‌انجامد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۳۴۷

نیروی انتظامی با مفسدان، تبهکاران، ویژه خواران و کسانی که می‌خواهند از عدالت فرار کنند، در مبارزه است و در این مسیر نباید هیچ تفاوتی بین هیچ فردی قائل شد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: مبارزه با فساد منجر به افزایش کارآمدی نیروی انتظامی و رضایت مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در مراسم سی وچهارمین دوره دانش آموختگی دانشگاه علوم انتظامی امین که صبح امروز برگزار شد، ضمن تبریک به کسانی که امروز با اخذ درجه رهسپار خدمت به مردم می‌شوند، اظهار داشت: در روزی که مراسم دانش آموختگی و آغاز سال تحصیلی در دانشگاه علوم انتظامی برگزار می شود، میان سالروز دو واقعه مهم هستیم.

وی ادامه داد: یکی از این وقایع مهم ۱۷ شهریور سال ۵۷ است که نقطه عطفی در انقلاب اسلامی در سرعت گرفتن حرکت انقلاب در کشور علیه نظام طاغوت بود و بند اسارت را از پای ملت ما باز کرد و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای ما به ارمغان آورد.

احمدی مقدم تصریح کرد: همچنین در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم که طی آن هشت سال نبرد دلیرانه توسط آحاد ملت ایران را شاهد بودیم که در برابر همه جباران هزاران شهید در این راه سخت جان خود را فدا کردند، تا بتوانند نهال انقلاب اسلامی را به ثمر برسانند.

وی با تاکید براینکه ارتباط دو سویه امام و امت در طول انقلاب موجب سربلندی کشور شده است، افزود: عزت و سربلندی امروز را مرهون شهدای انقلاب از یک سو و رهبری‌های الهی و نظام خدایی جمهوری اسلامی ایران از سوی دیگر هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خطاب به دانش آموختگان افزود: شما که امروز این لباس مقدس را بر تن دارید؛ باید بدانید که نیروی انتظامی در همان مسیر مقدس و نورانی گام بر می‌دارد و بر دفاع از انقلاب، مردم و همچنین ‌امنیت و مبارزه با تبهکاران و مفسدان و دفاع از ارزش‌هایی که شهدای ما جان خود را در آن راه به خدای متعال هدیه کرده‌اند، پای می‌فشارد.

وی با تاکید براینکه داشتن هدف و آرمان هر چند مقدس باشد، به تنهایی کافی نیست، افزود: ما نیازمند یک نقشه راه و هم همت جهادی هستیم.

سردار احمدی مقدم تصریح کرد: همچنین شناخت محیط و میدانی که باید در آن تلاش داشته باشیم، نیز حائز اهمیت است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تشبیه بصیرت به قطب نما خاطر نشان کرد: بصیرت همان قطب نمایی است که در بیابان، شب تاریک و مسیر مه آلود می‌تواند مسیر درست را به ما نشان دهد.

وی تاکید کرد: ما برای اینکه در فتنه‌ها دچار تردید نشویم باید به اوضاع زمان خود مسلط باشیم که آن همانا بصیرت و دشمن شناسی است به خصوص ما ماموران نیروی انتظامی باید متکی به بصیرت باشیم.

رئیس پلیس کشور همچنین ایمان و بصیرت کافی را به تنهایی برای رسیدن به هدف کافی ندانست و گفت: در کنار بصیرت باید قدرت، ‌اقتدار، آگاهی و شجاعت نیز وجود داشته باشد و ترکیب این عناصر بنیان‌های اساسی یک نیروی مقتدر شایسته نظامی است که می‌تواند از کیان کشور در برابر طوفان حوادثمحافظت کند.

سردار احمدی مقدم گفت: امروز دشمنان ما با تکیه بر تزویر و دروغ و ثروت‌های کلان و تسلط بر محیط اطلاعاتی جهان تلاش می کنند، ملت‌ها را در بند خود بگیرند.

وی ادامه داد: امروز دشمنان ما گروه تروریستی را درست می کنند و فردا به بهانه همان تروریستها استقلال کشورها را لگد مال می کنند و به اسم آزادی و مردم سالاری از دیکتاتوری ترین افراد و نظام‌ها حمایت می‌کنند و آزاد ترین کشورها که کشور عزیز ما در راس آنها قرار دارد را تحت فشار قرار می‌دهند و آن را به محدود کردن آزادی متهم می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: دشمنان همواره تلاش کرده‌اند که با تفرقه افکنی و تحمیل جنگ و تحریم‌های سیاسی، ‌اقتصادی، علمی وفنی به ما ضربه بزنند اما خوشبختانه به نتیجه نرسیده اند.

وی با بیان اینکه تلاش برای تخریب نظام جمهوری اسلامی در افکار عمومی جهان به نتیجه نرسیده است، تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی نظامی است درخشان و متکی بر ارزش‌های اسلامی و انسانی که در جهان اسلام مقبولیت دارد.

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه تمام تلاش دشمنان برای تخریب چهره رحمانی اسلام است، گفت: دشمنان امروز می‌کوشند یک چهره خشن، برادرکش، بی منطق را از اسلام ترویج کنند، لذا شما باید در دشمنان شناسی دقیق باشید.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: امروز عنصر اصلی اقتدار در قدرت فکر، ‌مغز، اندیشه، قدرت علمی، دانش و شناخت صحیح و پیش بینی و اقدام پیش دستانه نسبت به مجرمان و تبهکاران است آنچنان که امروز می بینیم، دزدان عرصه مجازی هیچکدام از زور بازو استفاده نمی‌کنند و از ابزارهای جدید و فنی استفاده می‌کنند، لذا نیروی انتظامی باید مسلح به ابزارهای جدید باشد.

وی تصریح کرد: اقتدار که قدرت مشروع برگرفته از قانون و مورد قبول مردم است، برای حفظ امنیت جامعه است که باید خودش را در لباس کارآمدی به مردم عرضه کند.

رئیس پلیس کشور عنصر کارآمدی را یک عنصر بسیار مهم برای نیروی انتظامی توصیف کرد و گفت: ما خدمات انتظامی وسیعی داریم که عرصه های وسیعی از زندگی مردم را در بر می‌گیرد که پلیس راهور یکی از شاخه‌های انتظامی است.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: عمدتا تمرکز بر قدرت فرهنگی و اثر گذار بر رفتار مردم امروز باعثشده ۱۰ هزار کشته در تصادفات کاهش پیدا کند، اما ظرفیت نیروی انتظامی چنانچه در مسیر علمی و اقتدار صحیح گام بردارد، بیش از اینهاست.

فرمانده نیروی انتظامی بقای نظام را در گروی دو عنصر کارآمدی و مبارزه با فساد عنوان و تصریح کرد: نیروی انتظامی در دو جبهه با فساد در مبارزه است از یک سو مبارزه با فساد بیرونی و از سوی دیگر مبارزه با فساد درونی.

وی گفت: نیروی انتظامی با مفسدان، تبهکاران، ویژه خواران و کسانی که می‌خواهند از عدالت فرار کنند، در مبارزه است و در این مسیر نباید هیچ تفاوتی بین هیچ فردی قائل شد.

رئیس پلیس کشور با تاکید بر تقویت دو عنصر معنویت و قناعت در میان نیروهای انتظامی گفت: نیروی انتظامی افتخار دارد، اگر در گوشه‌ای از سازمانش نقطه چرکینی پیدا شود، با افتخار آن را جراحی و از بین ببرد.

وی تصریح کرد: جامعه ایرانی یک جامعه با هوش و با زکاوت است که بر رفتار پلیس قضاوت دارد، لذا بدانید که مبارزه با فساد منجر به افزایش کارآمدی نیروی انتظامی و رضایت مردم می‌شود که البته در این مسیر باید متکی به حرکت جهادی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز