خبرگزاری کار ایران

دستگیری بیش از ۷۰۰ هنجارشکن در طرح سالم‌سازی دریا

کد خبر : ۱۹۷۲۶۰

از ابتدای طرح سالم‌سازی دریا، ۷۲۲ نفر از هنجارشکنان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند / مسافرانی که در محیط‌های عمومی اقدام به برپا کردن چادر می‌‌کنند، حقوق شهروندی و شئونات اخلاقی را حفظ کنند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی از دستگیری ۷۲۲ هنجارشکن در طرح سالم سازی دریا در تابستان ۹۳ خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ محمد مسعود زاهدیان با اشاره به اینکه هر سال نیروی انتظامی در قالب قرارگاهی متشکل از رده‌های مختلف ناجا و دیگر سازمان‌های درگیر با هدف ایجاد فضایی امن و سالم به اجرای طرح سالم‌سازی دریا در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان می‌پردازد، اظهار کرد: امسال نیز با افزایش ظرفیت‌های انتظامی و اقدامات دیگر سازمان‌ها مانند هلال احمر، فرمانداری، استانداری، مجموعه‌های بهداشتی و درمانی و مجموعه‌های فرهنگی مانند بسیج و سازمان تبلیغات اسلامی، زمینه برای حضور امن، سالم و پرنشاط مسافران در تفرجگاه‌ها و سواحل استانهای شمالی کشور فراهم شده است.

وی ادامه داد: با استقرار عوامل انتظامی، همیار پلیس و مجموعه‌های بهداشتی و درمانی، در مجموع از ابتدای خرداد ماه همزمان با آغاز طرح سالم‌سازی دریا در تابستان امسال، ۶۱۷ نفر از غرق شدن نجات پیدا کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

به گفته این مقام انتظامی از ابتدای طرح، ۴۴نفر در سواحل گیلان و مازندران غرق شده‌اند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا تاکید کرد: یگانهای ویژه نیز بعنوان یکی از اعضای انتظامی قرارگاه مذکور و با هدف هم افزایی توان پلیس، در مناطق مختلف مستقر شده و به ارائه خدمت می‌پردازد.

زاهدیان به همکاری دیگر سازمان‌ها با ناجا در این طرح و برگزاری جلسه شورای اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تدابیر وزارت کشور سازماندهی خوبی میان فرمانداران و استانداران استانهای هدف و دیگر سازمانهای درگیر وجود دارد.

وی با اشاره به آمار دستگیریهای این پلیس در حوزه‌های مختلف شرارت، عفاف و حجاب، سرقت و… نیز اشاره و تصریح کرد: در این خصوص امسال از ابتدای طرح سالم‌سازی دریا، ۷۲۲ نفر از هنجارشکنان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

زاهدیان در ادامه از مردم خواست تا ضوابط و مقررات موجود در این طرح را رعایت کرده و از مناطق حفاظت نشده و «شنا ممنوع» بدلیل متفاوت بودن شرایط جغرافیایی، استفاده نکنند چرا که بیشترین حوادثدر این مناطق رخ می‌دهد؛ مردم در بازه زمانی تعیین شده به دریا مراجعه کنند و در زمان تاریکی و طوفانی بودن، از حضور در سواحل خودداری کنند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی خاطرنشان کرد: مسافران برای اسکان از منازل استیجاری که فاقد مجوز هستند استفاده نکرده و از مراکز ساماندهی شده که تحت ضوابط قانونی فعال هستند، بهره ببرند.

وی به مردم هشدار داد، با توجه به اینکه استفاده از جت اسکی نیاز به مهارت دارد به مراکز فاقد مجوز مراجعه نکرده و همچنین مسافرانی که در محیط‌های عمومی اقدام به برپا کردن چادر می‌ کنند، حقوق شهروندی و شئونات اخلاقی را حفظ کنند؛ مردم در صورت مشاهده هرنوع ناهنجاری و نارسایی با ۱۱۰ تماس بگیرند.

زاهدیان با اشاره به حضور پررنگ گشت‌های امنیت اخلاقی در سطح شهر و فعالیت آنان نیز گفت: هیچ نوع تغییری در برنامه این گشت‌ها رخ نداده و مأموران این حوزه نیز تقویت شده‌اند و هم اکنون نیز در قالب اجرای قانون و مقررات جاری کشور در حد اعلاء به انجام وظیفه می‌پردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز