خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی:

میزان وقوع جرایم در کشور رو به کاهش است

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۷۷۲

قتل، تجاوز، آدم ربایی و سرقت‌های مسلحانه در کشور بسیار کم است / عمق امنیت در جمهوری اسلامی ایران به نوع رابطه و تعامل ناجا و مردم برمی گردد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: میزان وقوع جرایم در ایران با توجه به اتخاذ تدابیر مناسب و افزایش قدرت کشف ناجا، رو به کاهش است.

به گزارش ایلنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم، روز چهارشنبه در مراسم صبحگاه نیروهای انتظامی استان زنجان افزود: میزان وقوع جرایم در سطح جهان حتی کشورهای پیشرفته در حال افزایش است و به همین دلیل دشمنان چشم دیدن امنیت در نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

وی اظهار کرد: امروز دشمنان نمی‌توانند قدرت بالای ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی همچنین نفوذ و الگوسازی و الهام بخش بودن آن برای دیگر کشور‌ها را انکار کنند.

سردار احمدی مقدم یادآورشد: وجود امنیت در جامعه و مرزهای جمهوری اسلامی ایران نه فقط مرهون توانایی و اقتدار نیروهای مسلح و تعامل بالای مردم و دستگاه‌ها با این نیرو بلکه به ماهیت و مردمی بودن نظام و نوع رهبری پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بر می‌گردد.

وی افزود: وجود نیروهای مسلح مقتدر و رهبری‌های داهیانه فرمانده کل قوا، استقلال، آزادی و امنیت واقعی را برای مردم به ارمغان آورده و در واقع ایران سرنوشت خود را در اختیار گرفته است.

سردار احمدی مقدم تصریح کرد: دشمنان انقلاب و نظام اسلامی تلاش دارند با انواع ترفند‌ها و تهدید‌ها مشکلاتی را برای کشورمان ایجاد کنند تا بلکه به اهداف نامشروع خود دست یابند ولی دشمنی آنها موجب رشد و شکوفایی روزافزون ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف شده است.

سردار احمدی مقدم با بیان اینکه آبادانی، تولید، کار و فعالیت، آرامش و آسایش، حق مسلم هر جامعه و مردم آن است و این نیز فقط در سایه امنیت و عدالت محقق می‌شود، افزود: مقدمه هر کاری استقرار امنیت و آرامش و فراهم کردن بسترهاست و در حقیقت وجود ثروت به تنهایی کافی نیست و امروز جمهوری اسلامی با برخورداری از منابع مادی و معنوی و ظرفیت‌های گوناگون به منظور حفظ امنیت و آرامش، رو به رشد، شکوفایی، بالندگی و باروری است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شاید امنیت از معیشت نیز بالا‌تر باشد، گفت: بسیار تاسف برانگیز است که آنچه امروز در کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه شاهدیم، دست دشمنان را به وضوح در این فتنه‌ها و درگیری‌ها مشاهده می‌کنیم.

سردار احمدی مقدم با اشاره به اینکه ایجاد اختلاف به اسم دین و مذهب و معرفی چهره‌ای خشن و دروغین از اسلام در جهان امروز از سوی دشمنان دین و قرآن بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود: تمکین از ولایت و فرامین خداوند سبحان و قرآن کریم به یقین انسان‌ها را از فتنه‌ها و آسیب‌ها دور خواهد کرد.

وی تاکید کرد: کمبود‌ها را می‌توان جبران و یا تحمل کرد ولی اگر نعمت ولایت نباشد به طور قطع نعمت‌های ظاهری نیز قابل استفاده و بهره گیری نخواهد بود و مردم ایران به خوبی به این مهم واقف هستند.

سردار احمدی مقدم همچنین به معضل اعتیاد و وجود سرقت‌های خرد در کشور اشاره و تصریح کرد: امروز اگر این دو جرم را در کشور نداشتیم به یقین قریب ۹۰ درصد جرایم نیز اتفاق نمی‌افتاد و زندان‌ها نیز خالی می‌ماند.

وی با تاکید براینکه قتل، تجاوز، آدم ربایی و سرقت‌های مسلحانه در کشور بسیار کم است، افزود: توفیقات ناجا در عرصه‌های مختلف در اصل به درک درست این نیرو از نقش انسان امین، مومن و فداکار و بهره گیری خوب و مناسب از تمام توان و ظرفیت هاست.

سردار احمدی مقدم تعامل را سیاست اصلی نیروی انتظامی خواند و اظهار کرد: عمق امنیت در جمهوری اسلامی ایران به نوع رابطه و تعامل ناجا و مردم برمی گردد درحالی که در بسیاری از کشورهایی که تعداد نیروهای پلیس آن شاید دو برابر ایران است، به هیچ وجه امنیت خوب و مناسبی حاکم نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز