خبرگزاری کار ایران

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد:

بیشترین و کمترین میزان کشف مواد: کرمان ۳۵ تن، کیش ۵ کیلو

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۳۱۸

«وی میزان کشفیات قرص و آمپول را دو میلیون و چهارصد و ۶۵ هزار عدد با یازده درصد افزایش و کشفیات سلاح‌های مکشوفه را با ۳۷۰ قبضه و با افزایش ۴۷ درصدی اعلام کرد.»

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش ۳۸ درصدی میزان انجام عملیات نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا جزینی، قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست خبری امروز خود که در مورد عملکرد این ستاد در چهار ماهه نخست سال جاری برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح‌های شناسایی و پاک‌سازی مناطق آلوده در کلان‌شهر‌ها توسط ناجا، باجا و بسیج گفت: امسال یکصد تن مواد مخدر در ۲۳ شهر امحا شده است که با ۶۹۴ عملیات و درگیری مسلحانه که منجر به شهادت ۶ نفر و جراحت ۱۶ نفر و کشته شدن ۵۳ نفر از اشرار همراه بوده است.

وی ادامه داد: تعداد کارگاه‌های منهدم شده ساخت شیشه نیز در امسال ۸۷ مورد بوده و میزان کشفیات مواد مخدر نیز به ۱۷۵ تن رسیده که ۷۴ درصد آن در شرق و حاشیه و شرق کشور بوده است.

جزینی با اشاره به اینکه ۱۵ تن از کشفیات ذکر شده توسط سگ‌های موادیاب بوده است ادامه داد: بالا‌ترین میزان کشفیات با ۳۵ تن در استان کرمان و کمترین آن با ۵ کیلوگرم در جزیره کیش بوده است و کشفیات با منشا تریاک نیز به ۲۴۰ تن رسیده است.
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر بااشاره به اینکه در این مدت ۹۴ هزار قاچاقچی دستگیر شده‌اند گفت: این میزان دستگیری نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته و با ۸۶ درصد افزایش معتادین متجاهر تعداد آن‌ها به ۲۶ هزار نفر رسیده است.
وی میزان کشفیات قرص و آمپول را دو میلیون و چهارصد و ۶۵ هزار عدد با یازده درصد افزایش و کشفیات سلاح‌های مکشوفه را با ۳۷۰ قبضه و با افزایش ۴۷ درصدی اعلام کرد.

فعالیت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر در عرصه بین‌المللی

علیرضا جزینی با بیان تاثیراتی که از ایران در زمینه مبارزه با پولشویی در نهادهای بین‌المللی صورت گرفته اشاره کرد: در این مدت برخی از نمایندگان عرصه‌های بین‌المللی از تجهیزات ستاد برای مبارزه و امحای مواد مخدر دیدار کردند و از نقش موثر جمهوری اسلامی در مبارزه بامواد مخدر تقدیر به عمل آمد.

اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان افزایش ۳۰/۵ درصدی آموزش مهارت‌های زندگی سبک فرزندپروری و پیشگیری از سوءمصرف مواد به خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: برنامه‌های پیشگیرانه مدرسه مراقب اجتماع‌محور در کلیه سطوح و برنامه آموزش مهارت‌های مقابله‌ای در دوره متوسطه اول و برنامه مدارس عاری از خطردر مقطع متوسطه دوم، برنامه پیشگیری از اعتیاد در خوابگاه‌ها و محیط‌های دانشجویان و آموزش مهارت‌های زندگی به مددجویان، خانواده زندانیان و سربازان در زندان ازجمله مهترین اقدامات این در حوزه پیشگیری بوده است.

وی ادامه داد: آموزش پیشگیری در محیط‌های پارک، محله‌ها، روستا‌ها تولید برنامه‌های تلویزیونی بسته‌های آموزشی تربیت نیروهای متخصص از جمله دیگر اقدامات ستاد بوده است که در این مدت با افزایش نسبت به سال گذشته انجام شده است.
جزینی تعداد کل سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مواد مخدر را ۱۸۵۱ سمن خواند که بیشتر آن‌ها در حوزه درمان فعالیت می‌کنند.
این مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر به انجام برنامه‌های تحقیقاتی و پژوهشی همچون چاپ ۱۲ عنوان کتاب و بررسی شیوع مصرف مواد در دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: در سه ماه ابتدای امسال ۴۲۱۱ نفر در ۱۷ مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب پذیرش شده‌اند.
وی ادامه داد: در صد و بیست و هشتمین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز سند درمان و حمایت‌های اجتماعی کشور به عنوان دومین سند جامع تصویب و ابلاغ شد همچنین مبلغ سی میلیون تومان برای بیمه معتادین با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص و تعرفه‌های درمان اعتیاد نیز تعیین شد.
وی در پایان به تخصیص ده درصد از اعتبارات فرهنگی شهرداری‌های شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر به موضوع پیشگیری از اعتیاد نیز اشاره کرد و این موارد را از جمله مهم‌ترین اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر در این چهار ماهه خواند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز