خبرگزاری کار ایران

عاملان برداشت غیر مجاز اینترنتی در آذربایجان غربی دستگیر شدند

کد خبر : ۱۸۵۱۰۶

«سارقان برای شناسایی نشدن خود توسط پلیس بلافاصله پس از سرقت مبالغ از حساب ا فراد شاکی، اقدام به خرید دلار از طریق اینترنت نموده و سپس دلار ها را به فروش رساندند و سپس سود حاصل از آنها را به حساب خود واریز کردند.»

افرادی که از طریق اینترنت مبالغی را به صورت غیرمجاز از حساب بانکی دو شهروند سرقت کرده بودند توسط کارآگاهان پلیس فتا استان آذربایجان غربی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " حسن کوره بلاغی " رییس پلیس فتای استان آذربایجان غربی بیان داشت: در پی شکایت دو شهروند مبنی بر اینکه فرد یا افرادی ناشناس از حساب بانکی آنان بصورت اینترنتی مبلغ ۲۰۷ میلیون ریال را سرقت کرده اند، موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: در این رابطه پرونده مقدماتی تشکیل و تحقیقات تخصصی و ویژه کارآگاهان در فضای مجازی و سایت های اینترنتی انجام یافت که سرانجام مشخص شد این برداشت ها در چند نوبت توسط سه نفر از اعضای یک باند در یکی از استانهای همجوار صورت گرفته است.
سرهنگ " کوره بلاغی " ادامه داد: با تکمیل شدن تحقیقات و طی هماهنگی با مقام قضایی متهمان توسط ماموران دستگیر شدند که در تحقیقات صورت گرفته و هنگامی که با مدارک و مستندات مستدل و محکم پلیس مواجه شدند به ناچار به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را از این کار کسب مال عنوان کردند.
وی تصریح کرد: سارقان برای شناسایی نشدن خود توسط پلیس بلافاصله پس از سرقت مبالغ از حساب ا فراد شاکی، اقدام به خرید دلار از طریق اینترنت نموده و سپس دلار ها را به فروش رساندند و سپس سود حاصل از آنها را به حساب خود واریز کردند.
رییس پلیس فتای استان آذربایجان غربی در پایان برای پیشگیری از بروز این گونه سرقت ها به شهروندان توصیه کرد: از تحویل رمز کارت های اعتباری به دیگران خودداری و برای فعال نمودن رمز اینترنتی از افراد قابل اعتماد کمک بگیرید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز