خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان قم:

محدودیتی برای آمران معرف وجود ندارد / هر کس احساس مسئولیت می‌کند اقدام کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۰۵۹

«مخاطبان باید درک کنند که هدف آمران، هدایت آنها به سمت خوبی‌‌ها و کمالات است. / باید تمام سطوح جامعه از جمله بازار، ادارات و ارگان‌های مختلف را زیر نظر داشته باشیم.»

فرمانده انتظامی استان قم با به بیان اینکه محدودیت سنی، جنسی و جایگاهی برای آمران معروف وجود ندارد و هر فردی که در جامعه احساس مسئولیت می کند باید اقدام کند، از ثبت نام افرادی که آمادگی برای همکاری در دسته‌های پلیس افتخاری و پلیس محسوس را دارند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سردار کاظم مجتبایی در همایش اعضای ناصحین استان قم که در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد با تاکید بر این که به امر به معروف و نهی از منکر کند همانند یک نهر روان به صورت مستمر و با پویایی از ورود آسیب‌های اجتماعی به جامعه جلوگیری می کند. گفت: مردم باید با اتحاد کامل در کنار مسئولان به این واجب فراموش شده عمل کنند.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: ما نباید قشر به‌خصوصی از جامعه را در نظر بگیریم بلکه باید تمام سطوح جامعه از جمله بازار، ادارات و ارگان‌های مختلف را زیر نظر داشته باشیم.

مجتبایی امر به معروف و نهی از منکر را اقدامی خستگی ناپذیر دانست و گفت: اگر در جایی با غفلت ما از انتشار معروف‌ها خبری نباشد به زودی دشمن به آن بخش نفوذ خواهد کرد.

وی اعتماد عمومی را به عنوان یک موضوع راهبردی برشمرد و تصریح کرد: ما باید از امر به معروف ایجابی به جای سلبی استفاده کنیم یعنی با نفوذ در دل و جان افراد، آنها را نسبت به تهدیدات و خطرات آگاه کنیم.

فرمانده انتظامی استان قم بابیان اینکه بارزترین اقدامات امر به معروف بر عهده نیروی انتظامی است است گفت: مخاطبان باید درک کنند که هدف آمران، هدایت آنها به سمت خوبی‌‌ها و کمالات است و همچنین این اعتمادسازی نیازمند اخلاق و رفتار نیکو است.

این مقام انتظامی افزود: نهادینه شدن امر به معروف در جامعه سبب ایجاد فضایی می‌شود که موجب هدایت جامعه به سمت و سوی پیشرفت‌ها خواهد بود.

گفتنی است، صدور بیانیه‌ای در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و تایید آن توسط حاضران بخش پایانی این همایش بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز