خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی:

تغییرات در نیروی انتظامی از جابجایی سردار عبداللهی شروع شد / انتقاد از ضعف کلانتری‌ها در پیشگیری

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۸۲۳

«در حال حاضر مجرمان پررو و حرفه ای داریم که اگر دستگیر و به زندان نروند روزگارشان نمی گذرد و این افراد کارشان این است که دستگیر شده و به زندان بروند و کشور باید فکری به حال این افراد بکند.»

رئیس پلیس کشور نسبت موفق نبودن کلانتری ها در بحثپیشگیری از وقوع جرم که یکی از وظایف آنها بوده است ابراز ناخرسندی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم در مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی، معاون عملیات و رئیس پلیس آگاهی با تاکید بر این که پلیس آگاهی ابزار کارآمدی نیروی انتظامی است گفت: وقتی مجرم مرتکب جرم می شود پلیس آگاهی باید بسیار سریع به کشف جرم بپردازد چرا که کشف سریع جرم موجب پیشگیری می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجرمان پررو و حرفه ای داریم که اگر دستگیر و به زندان نروند روزگارشان نمی گذرد و این افراد کارشان این است که دستگیر شده و به زندان بروند و کشور باید فکری به حال این افراد بکند.

رییس پلیس با بیان اینکه تعداد پرونده های کشف نشده در پلیس آگاهی انگشت شمار است افزود: خوشبختانه پرونده ای در این قرارگاه وجود ندارد و به نتیجه نرسیده و در زمان کوتاهی مجرمش دستگیر نشده باشد. در حال حاضر ۱۵ هزار پرونده در لیس آگاهی مرتبط با جرایم خشن است که ۹۵ درصد آنها کشف می شود. این در حالی است که ۸۰ درصد پرونده های جرایم خشن بین ۷ تا ۱۴ روز کشف می شود. در مورد جرایم خرد نیز ماموران با شگرد شناسی به مجرم می رسند.

وی با اشاره به اهمیت مرزبانی گفت: با ساختار نویسی جدید اعتبار، نیرو و تجهیزات آن سه برابر افزایش یافته که پیش بینی ما این است که تا پایان برنامه ششم با نهایی شدن استقرار نیرو شاهد مرزبانی مطلوبی باشیم.

وی در ادامه گغت: دورتا دور کشور ما مناطق بی ثباتی وجود دارد، این خواست خدا بود که با وقوع اتفاقاتی مانند گروهک ریگی و ترانزیت مواد مخدر از کشور به مرزها توجه شود و روی آن سرمایه گذاری انجام شود.

رئیس پلیس کشوربابیان اینکه خوشبختانه ایران امروز در کمال امنیت است افزود: اگر چندی قبل حرکت داعشی از مرز زابل انجام می شد ورود تروریست ها تا کرمان و یزد امکان پذیر بود اما خوشبختانه امروز هیچ تروریستی نمی تواند وارد کشور شود و دیگر امکان ورود کاروانهای مسلح و پایگاه و بارانداز برای قاچاقچیان وجود ندارد. در حال حاضر راهزنی و راهبندان در کشور نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام این که سردار ذوالفقاری سهم زیادی در رسیدن به این نقطه داشته است افزود: با توجه به این که ستاد کل در انتصاب فرمانده مرزبانی علاقمند داشت، نظر آنها نیز کسب و پس از بررسی ها سردار رضایی که در قرارگاه شرق و معاونت عملیات فعالیت کرده است نزدیک ترین گزینه برای این پست بود.

وی با اشاره به این که معاونت عملیات معاونت مادر در نیروی انتظامی است افزود: بخش مهم هماهنگی میان پلیس در استانها و عملیاتهای مشترک مانند طرح نوروزی و امنیت انتخابات در این معاونت انجام می شود. خوشبختانه سردار بتولی معاونت جدید عملیات، در این حوزه اشراف کامل دارد.

رئیس پلیس کشور اصل جابجایی بعد از ۵ سال موجب پیشرفت دانست و گفت: بر اساس قولی که به وزیر کشور داده بودم که هر کسی را که از نیروی انتظامی خواستند در دولت مورد استفاده قرار دهم، ایشان اعلام کردند سه گزینه را از ناجا انتخاب کردند که سردار ذوالفقاری ارجح تر است و با واسطه با سردار ذوالفقاری صحبت کرده و ایشان نیز مخالفتی نداشتند ما نیز موافق بودیم چرا که نیروی انتظامی بازوی شورای امنیت کشور است و چه بهتر کسی از نیروی انتظامی در این حوزه وجود داشته باشد اما در مجموع می توان گفت تمام تغییرات رخ داده در نیروی انتظامی از جابجایی سردار عبداللهی شروع شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز