خبرگزاری کار ایران

رئیس اینترپل ایران:

بازگشت خاوری به کشور را پیگیری می‌کنیم

کد خبر : ۱۷۴۶۶۲

«آخرین اطلاعات ما از خاوری این است که سعی داشته منزل مسکونی خود را به فروش برساند. / یک مورد از کشور امارات و دو مورد از کشور ارمنستان استرداد انجام شده است.»

رئیس پلیس اینترپل ایران با بیان اینکه همچنان پیگیر پرونده خاوری هستیم، گفت: تلاشمان این است که هر چه زودتر این پیگیری ها به نتیجه رسیده و وی را به کشور استرداد کنیم.

«سردار مسعود رضوانی» روز دوشنبه در حاشیه نهمین نشست افسران تماس خاورمیانه و شمال آفریقا و سیزدهمین نشست افسران تماس آسیایی در جمع خبرنگاران گفت: آخرین اطلاعات ما از خاوری این است که سعی داشته منزل مسکونی خود را به فروش برساند که پلیس کانادا این موضوع را تایید کرده است.

وی اضافه کرد: پرونده ای از سوی سیستم قضایی و پلیس بین الملل به مقامات قضایی وزارت دادگستری کانادا ارسال شده است که ما منتظر جواب آنها هستیم.

به گفته وی، براساس دستوری که پلیس اینترپل دارد ما پیگیر جرایم افراد به خصوص آن دسته از افرادی که از کشور متواری شده اند هستیم.

سردار رضوانی از سه مورد استرداد مجرمان به کشور در سال جاری خبر داد و گفت: یک مورد از کشور امارات و دو مورد از کشور ارمنستان استرداد انجام شده است. مجرمان کشور ارمنستان متهمان جرایم اقتصادی بوده اند که شاکی خصوصی داشته و اقدام به کلاهبرداری کرده بودند.

وی اضافه کرد: دو نفر نیز که تحت تعقیب مقامات قضایی افغانستان قرار داشته و متهم به قتل بودند نیز تحویل پلیس افغانستان شد.

رییس پلیس اینترپل با بیان اینکه در زمینه پیگیری متهمان فراری به عنوان رابط قضایی در حوزه بین المللی جدی هستیم گفت: آخرین پیامی که از سوی پلیس کانادا و اینترپل به ما اعلام شده این است که خاوری نیز سعی داشته منزل مسکونی خود را بفروشد اما در مورد جزییات این پیام و اینکه آیا منزلش را به فروش رسانده یا نه اطلاع کاملی نداریم.

وی ادامه داد: در صورتی که مقامات قضایی استرداد خاوری را تایید کند و پلیس وی را تحویل دهد هر چه سریعتر دستگیر و به کشور برگردانده خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز