خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری کل آذربایجان شرقی:

قانون کار برای حمایت از کارگران ضمانت اجرایی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۸۲۴

«به رغم جنبه حمایتی قانون کار از قشر کارگر، متاسفانه در بیشتر مواقع این قانون به نفع کارفرمایان تفسیر می‌شود. / عدم توجه به خواسته هر یک از قشر کارفرما و کارگر در قانون موجب تعارض حق دیگری خواهد بود چرا که در بیشتر موارد خواسته‌های کارگر و کارفرما باهم تقابل دارند.»

معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی تأکید کرد: قانون کار برای حمایت از کارگران ضمانت اجرایی کافی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا مسعودی‌فر که در نشست تخصصی بررسی حقوق کارگران و راه‌های پیشگیری از تخلفات در حوزه قانون کار سخن می‌گفت افزود: به رغم جنبه حمایتی قانون کار از قشر کارگر، متاسفانه در بیشتر مواقع این قانون به نفع کارفرمایان تفسیر می‌شود.

وی با اشاره به لزوم شفاف سازی مقررات در اصلاح قانون کار افزود: عدم توجه به خواسته هر یک از قشر کارفرما و کارگر در قانون موجب تعارض حق دیگری خواهد بود چراکه در بیشتر موارد خواسته‌های کارگر و کارفرما باهم تقابل دارند.

معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی با بیان اینکه قانون کار ابهامات زیادی دارد افزود: برخی از قوانین جنبه عمومی و آمرانه دارد کارگر وکارفرما در مقابل این قوانین نمی‌توانند به توافق شخصی دست یابند لذا ضمانت اجراهایی لازم است که در اصلاحات پیش بینی شود و کسانی که ناقض آن قوانین آمره هستند با آن‌ها برخورد شود.

دبیر کمیته علمی و آموزشی دفتر منطقه ۷ کمیسیون حقوق بشراسلامی با اشاره به اینکه بحثابقا به کار کارگر از جمله معضلاتی است که در حال حاضر در مراجع قضایی وجود دارد افزود: معضل بودن آن از این جهت است که کار فرما، کارگر را به شکل صوری در کار‌هایش ابقا می‌نماید ولی بعد از چند روز دوباره اخراج می‌نماید این داستان بصورت متوالی تکرار می‌گردد لذا باید گفت که وجود ضمانت نامه‌های موثر در قانون کار حائز اهمیت فروانی است.

مسعودی‌فر با بیان اینکه پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی در سال‌های اخیر به عنوان سیاست راهبردی مورد توجه قرار گرفته است افزود: یکی از موضوعاتی که لازم است با فرهنگ سازی در آن میزان پرونده‌های قضایی را در دادگستری کاهش داد، جرایم و تخلفات در حوزه قانون کار است.

گفتنی است، نشست بررسی «حقوق کارگران و راه‌های پیشگیری از تخلفات در حوزه قانون کار» به بهانه هفته کارگر با حضور کارشناسانی از معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری کل استان، کمیسیون حقوق بشراسلامی، خانه کارگر و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در سالن کنفرانس خانه کارگر تبریز برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز