خبرگزاری کار ایران

تأکید فرمانده ناجا بر سرمایه‌گذاری‌ بیشتر در مرزهای شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۳۱۱

سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان از ۷۷ شهیدی که در مرز تقدیم کردیم ۴۱ شهید آن مربوط به این استان بود که این نشان دهنده مشکلاتی است که در این منطقه وجود دارد. بنابراین اولویت پلیس منطقه سیستان و بلوچستان است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه مداخلات خارجی در کشورهای همسایه مرزهای شرقی منجر به بی‌ثباتی و عدم امنیت در این کشور‌ها شده است افزود: ‌ باید سرمایه‌گذاری بیشتری در مرزهای شرقی انجام دهیم. چرا که از طریق امنیت این مرز‌ها امنیت داخلی کشور فراهم می‌شود.

به گزارش ایلنا، سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم امروز در مراسم پایانی رزمایش اقتدار ۳ در جمع خبرنگاران گفت: این رزمایش یکی از سلسله رزمایش‌های ادواری است که در فرماندهی مرزبانی ناجا برگزار می‌شود، ‌ رزمایش اقتدار ۱ در مرزهای شرقی و اقتدار ۲ در سواحل جنوبی کشور و سومین رزمایش نیز امسال در مرزهای غرب برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه رزمایش اقتدار ۴ در مرزهای شمالی کشورمان برگزار خواهد شد افزود: هدف از برگزاری این رزمایش‌ها تجدید آموزش، ارزیابی مجدد نیرو‌ها، سلاح و تجهیزات مختلف مرزی و جدید مراقبتی و حفاظتی، از جمله خودروهای ضدگلوله و سلاح‌های مختلف است.
به گفته فرمانده ناجا برگزاری این رزمایش فرصتی است تا نیرو‌ها به آمادگی رزمی برسند و آخرین تاکتیک‌ها را تمرین کنند؛ این رزمایش به مدت ۱۰ روز آزمایشی در یگان‌ها و امروز طی ۴ روز در منطقه عمومی قصرشیرین برگزار شد.

وی یادآور شد کلیه مراحل این رزمایش با موفقیت اجرا و در هر دوره بهتر و کامل‌تر اجرا خواهد شد.

احمدی مقدم با تأکید بر اینکه تأمین مرز منحصر به اقدامات مرزبانی نیست تصریح کرد: اگرچه وجود مرزبانی قوی، وجود راههای مرزی و تجهیزات مراقبتی و پاسگاههای مرزی بسترساز امنیت است اما در منطقه کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس و یک دهه بعد از آن نیزبه دلیل شرایط نه جنگ و نه صلحی که حاکم بود امکان فعالیت برای مردم منطقه حتی کشاورزی فراهم نشد اما با انجام اقدامات انتظامی امروز شاهد رونق در این مرز‌ها هستیم. به طوری که هیچ گونه اختلاف مرزی با کشور عراق با تأیید سازمان ملل نداریم و حتی امنیت در مرز این منطقه امکان تبادلات مختلف را فراهم ساخته است.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان از ۷۷ شهیدی که در مرز تقدیم کردیم ۴۱ شهید آن مربوط به این استان بود که این نشان دهنده مشکلاتی است که در این منطقه وجود دارد. بنابراین اولویت پلیس منطقه سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: مداخلات خارجی در کشورهای همسایه منجر به بی‌ثباتی در این کشور‌ها شده و آنان معترفند که در ایجاد امنیت مرز‌ها چشمشان به جمهوری اسلامی ایران است؛ اگر چه هیچ حاشیه‌ای از سوی مرزهای کشورهای همسایه متوجه ما و هیچ ناامنی از سوی مرزهای ما متوجه آن‌ها نیست اما مرتب شاهد چالش‌هایی در مرزهای شرقی هستیم. بنابراین باید سرمایه‌گذاری بیشتری در مرزهای این منطقه انجام دهیم. چرا که امنیت داخلی در سایه امنیت مرز‌ها ایجاد می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز