خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب اراک خبر داد:

نجات قاتل ۱۷ ساله در گرو یافتن پدر و مادر مقتول در نروژ و افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۷۹۸

«آزادی ابوالفضل تنها در صورت اعلام رضایت اولیای دم مقتول ممکن است که در این راستا اعلام کتبی یا حضوری پدر ومادر مقتول لازم است اما چون مادر مقتول درافغانستان و پدر وی در نروژ زندگی می‌کنند دادسرای عمومی و انقلاب اراک با مکاتبه با وزارت امور خارجه درخواست مداخله این وزارت خانه از طریق سفارت ایران دراین دو کشور را نموده و در این رابطه منتظر جواب وزارت امور خارجه هستیم.»

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان اراک از پیگیری پرونده نوجوان ۱۷ ساله ساوجی از طریق وزارت امور خارجه برای تماس با پدر مقتول در نروژ خبر داد.

به گزارش ایلنا از اراک، فرشید محمد حسینی طاهری با اشاره به پیگیری پرونده ابوالفضل نوجوان ۱۷ساله ساوجی که به اتهام قتل یک نوجوان تبعه افغانستان در پی یک درگیری در خرداد ماه سال گذشته به قصاص محکوم شده است ضمن اظهار امیدواری از ختم به صلح این پرونده گفت: با توجه به پایین بودن سن این نوجوان و اعلام آمادگی جمع کثیری از هموطنان برای تامین وجه دیه و تلاش برای جلب رضایت اولیای دم از سوی انسان‌های خیر و برخی از رسانه‌ها برای رهایی این نوجوان از قصاص، دستگاه قضایی استان نیز پیگیر راه‌هایی برای ختم به صلح این پرونده است.

طاهری تصریح کرد: آزادی ابوالفضل تنها در صورت اعلام رضایت اولیای دم مقتول ممکن است که در این راستا اعلام کتبی یا حضوری پدر ومادر مقتول لازم است اما چون مادر مقتول درافغانستان و پدر وی در نروژ زندگی می‌کنند برای یافتن آنان و کسب آخرین نظر پیرامون اعلام رضایت یا اجرای حکم، دادسرای عمومی و انقلاب اراک با مکاتبه با وزارت امور خارجه درخواست مداخله این وزارت خانه از طریق سفارت ایران دراین دو کشور را نموده و در این رابطه منتظر جواب وزارت امور خارجه هستیم.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان اراک با بیان اینکه محل زندگی مادر مقتول مشخص شده، اظهار امیدواری کرد با شناسایی پدر مقتول در نروژ و تلاش برای جلب رضایت وی مساله دیه نیز مشخص شود.

طاهری متذکر شد: با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضایی شماره حسابی به منظور اعلام و جمع آوری کمک‌های مردمی برای مبلغ دیه در صورت درخواست اولیای دم پیش بینی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با پیگیری موضوع از طریق وزارت امور خارجه در نروژ هر چه زود‌تر مذاکرات با پدر مقتول به منظور جلب رضایت وی ختم به صلح این پرونده انجام شود و با حمایت‌های مردمی و تامین مبلغ دیه ابوالفضل، نوجوان ۱۷ساله ساوجی، از قصاص رهایی یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز