خبرگزاری کار ایران

جلسه مشترک رییس پلیس راهور پایتخت و معاون شهردار تهران؛

تلفات ترافیکی تهران در ۴ سال ۵۰ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۳۵۴

تعداد تلفات ناشی از تصادفات رانندگی تهران در سال ۸۸ بالغ بر ۱۴۶۰ نفر بوده این در حالی است که در سال ۹۲ این رقم با ۴۵ تا ۵۰ درصد کاهش نسبت به ۴ سال قبل به زیر ۸۰۰ نفر رسیده است.

ایلنا: جلسه مشترک پایان سال روسأی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و مدیران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آخرین روز سال ۹۲ با حضور رییس پلیس راهور پایتخت و معاون شهردار تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست مشترک سردار حسین رحیمی حجم کار مدیریت شهری تهران را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: بزرگراه امام علی(ع)، بزرگراه آزادگان، پیاده‌راه ۱۷ شهریور، تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی صدر، از جمله بزرگ‌ترین کارهایی بودند که جملگی در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسیدند.

وی با تأکید بر زحمات طاقت فرسای اجرای عملیات عمرانی در شهر، انجام پروژه امام علی(ع) را نمونه‌ای بر شمرد که به منظور ساخت آن در ۳۰ نقطه نسبت به انحراف و انسداد ترافیکی اقدام شد و افزود: در اجرای این عملیات سعی کردیم حداکثر همدلی را داشته باشیم تا جامعه از محصول این وفاق بیشترین بهره‌ را ببرد.

رتبه نخست تهران در کاهش تلفات ترافیکی

رحیمی از اجرای پروژه‌های شهری در سال ۹۲ به عنوان اتفاق بزرگ پایتخت نام برد و ضمن تقدیر از کمک‌های مدیریت شهری به پلیس راهور در تهران، اظهار کرد: طی ۴ سال اخیر در انضباط اجتماعی، ارتقای ترافیک، تسهیل در عبور و مرور و در راستای آن کاهش کشته‌های ناشی از تصادفات در تهران اتفاقات بزرگی رُخ داده است.

وی از کسب رتبه نخست تهران در کاهش تلفات ترافیکی طی سه سال متوالی در سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: بدون تردید کسب این عنوان نتیجه ارتقای انضباط اجتماعی و قانون‌گرایی در جامعه بوده و نباید فراموش کنیم رفتارهای ترافیکی موتورسیکلت‌سواران، رانندگان و عابران پیاده، نسبت به ۴ سال گذشته بسیار بهتر شده است.

وی موضوع آموزش را به عنوان اولویت اصلی و بنیادین پلیس راهور مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: به این منظور آموزش را با دو رویکرد «آموزش انسان محور» در داخل مجموعه پلیس راهور و «آموزش جامعه محور» با نگاه مردم مدار در خارج از مجموعه و در بین مردم مورد توجه ویژه قرار داده‌ایم.

وقوع ۳۰ درصد تخلفات ترافیکی و اعمال قانون در تهران

رحیمی با اشاره به اینکه ادبیات و گفتمان نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی با مردم نسبت به گذشته متفاوت شده، اظهار کرد: این تغییر اتفاقی رُخ نداده، بلکه آموزش را از خود پلیس شروع کردیم و امسال ۶۰ درصد نیروهای پلیس راهور تهران را مورد باز‌آموزی و ارتقای آموزش‌های تخصصی قرار دادیم.

وی با بیان اینکه توسعه دوربین‌های نظارت تصویری و کنترل مکانیزه ترافیک از بزرگ‌ترین عناصر ایجاد انضباط اجتماعی در جامعه محسوب می‌شود، تصریح کرد: هر قدر میزان استفاده از سیستم‌های هوشمند را افزایش دهیم، به‌‌ همان نسبت میزان تخلفات ترافیکی کاهش پیدا می‌کند.

وی این موضوع که ۳۰ درصد تخلفات ترافیکی و اعمال قانون در سراسر کشور صرفاً در تهران اتفاق می‌افتد را موضوعی قابل تأمل دانست و اضافه کرد: البته رویکردمان را به سمت آموزش رانندگان و موتور‌سواران تغییر داده‌ایم، هر چند با ورود روزانه ۱۲۰۰ خودرو و صد‌ها موتور به تهران در چند سال اخیر، برقراری نظم و انضباط در این کلان شهر کار دشواری است.

کاهش تلفات ترافیکی تهران به زیر ۸۰۰ نفر در سال

رحیمی با اشاره به اینکه تعداد تلفات ناشی از تصادفات رانندگی تهران در سال ۸۸ بالغ بر ۱۴۶۰ نفر بوده، اظهار کرد: این در حالی است که در سال ۹۲ این رقم با ۴۵ تا ۵۰ درصد کاهش نسبت به ۴ سال قبل به زیر ۸۰۰ نفر رسیده و این اتفاق بزرگ‌ترین گام در جهت تامین ایمنی و حفظ سلامت مردم بوده است.

وی با بیان اینکه با وجود افزایش روزافزون تعداد وسایل نقلیه، ترافیک سنگین و کلافه کننده تهران نسبت به چند سال گذشته کمتر شده، تأکید کرد: تمام این اقدامات محصول همراهی و همکاری دو نهاد خدمت‌گزار مدیریت شهری و پلیس راهور در جهت خدمت هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان پایتخت است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: زمان رسیدن پلیس به محل تصادف از بیشتر از ۱۴ دقیقه در ۴ سال گذشته با ۵۰ درصد کاهش به کمتر از ۷ دقیقه کاهش یافته و تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا گام‌های بلندتری برای خدمت‌رسانی شایسته‌تر به مردم برداریم.

مدیریت شهری از جنس مدیریت جهادی است

معاون شهردار تهران نیز در این جلسه با قدردانی از کار و تلاش شبانه‌روزی پلیس راهور، از تغییر و تحولات تهران در سال ۹۲ به عنوان کارهایی بسیار بزرگ نام برد و گفت: برقراری نظم و انضباط در کلان شهر تهران با ۷۰۰ کیلومتر مربع وسعت، ۴ هزار کیلومتر خیابان، ۱۲ میلیون جمعیت در ساعات روز و نیز تردد روزانه میلیون‌ها دستگاه وسیله نقلیه کار بسیار دشواری است.

سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در دیدار با شهردار محترم تهران و مدیران شهری افزود: مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر پلیس راهور و مدیریت شهری در جهت خدمت به مردم و تأمین آرامش و ایمنی آن‌ها را می‌توان از مصادیق مدیریت جهادی دانست.

وی با بیان اینکه نوع نگاه حاکم بر مدیریت شهری با تدبیر شهردار محترم تهران از جنس مدیریت جهادی است، تأکید کرد: مدیریت جهادی برای مسئولان شهر تهران به یک فرهنگ تبدیل شده و با اعتقاد و باور به این نوع از مدیریت به عنوان رمز موفقیت مدیریت شهری، خود را مدیون و مرهون کار و تلاش جهادی می‌دانیم.

برقراری نظم و انضباط با فرهنگ‌سازی و هوشمندسازی ترافیک

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه هیچ کدام از نهادهای نظام جزیره مستقل نیستند، بلکه به عنوان اجزای یک پیکره واحد و در قالب یک تیم مشترک در یک زمین بازی می‌کنند، تصریح کرد: همکاری مدیریت شهری و پلیس راهور نیز بر این اساس و با این نگاه تعریف شده و در واقع همراهی پلیس راهور به پروژه‌های زیرساختی شهر در حوزه ترافیک، اعتبار بخشیده است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه هوشمندسازی شهر یعنی‌‌ همان چیزی که در حال حاضر در تونل‌های شهری و بزرگراه طبقاتی صدر شاهد آن هستیم، شهر را به سمت و سوی برقراری نظم و انضباط ترافیکی پیش برده، گفت: متأسفانه رفتارهای پر خطر برخی رانندگان و موتورسیکلت‌سواران باعثشده تا در زمینه فرهنگ ترافیک وضعیت چندان خوبی نداشته باشیم.

وی در خاتمه با تأکید بر اینکه مصمم هستیم ترافیک شهر را هر چه قانونمند‌تر اداره و مدیریت کنیم، افزود: علاوه بر فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک به عنوان اقدامی مهم، پیش رفتن به سمت استفاده حداکثری از تکنولوژی و دانش روز دنیا می‌تواند به این موضوع کمک کند، ضمن اینکه توسعه حمل و نقل عمومی نیز می‌تواند در موضوع مذکور تاثیر داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز