خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد:

مبارزه با مواد مخدر به لحاظ جهانی هنوز به حد کمال نرسیده است

کد خبر : ۱۵۳۴۲۷

مجرمان اصلی، قاچاقچیان مواد مخدر هستند و من از کشور‌ها می‌خواهم به‌طور جامع بحثدر باره مواد مخدر را ادامه دهند تا نهایتا راه حلی برای رفع رنج کسانی که دچار آن شده‌اند، بدست آید.

ایلنا: مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد گفت: کلید موفقیت این است که مبارزه با مواد مخدر را در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی یکپارچه کنیم و رویکرد متوازنی به موضوع داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، یوری فدوتوف امروز در پنجاه و هفتمین نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل گفت: در گذشته موفقیت‌هایی برای مبارزه با مواد مخدر انجام شده به ‌گونه‌ای که تا حدودی همکاری‌های بین‌المللی و ابتکارات منطقه‌ای تقویت شده و امیدوارم بحث‌هایی که در اینجا صورت می‌گیرد موجب شود تا یک زمینه مشترکی در امر مبارزه بوجود آید.

وی با تاکید بر اینکه مواد مخدر در افغانستان همچنان یک چالش است، بیان داشت: قاچاق مواد مخدر موجب به خطر افتادن زندگی مردم در آمریکای مرکزی شده است.

مبارزه با مواد مخدر به لحاظ جهانی هنوز به حد کمال نرسیده است

همچنین یان الیاسون، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در این نشست با بیان اینکه از لحاظ جهانی هنوز مبارزه با مواد مخدر به حد کمال نرسیده است، گفت: مجرمان اصلی، قاچاقچیان مواد مخدر هستند و من از کشور‌ها می‌خواهم به‌طور جامع بحثدر باره مواد مخدر را ادامه دهند تا نهایتا راه حلی برای رفع رنج کسانی که دچار آن شده‌اند، بدست آید.

گفتنی است؛ اجلاس دو روزه مقامات عالی‌رتبه کمیسیون مواد مخدر برای بررسی برنامه‌ها و اهداف مندرج در بیانیه سیاسی و برنامه اقدام سازمان ملل که در سال ۲۰۰۹ میلادی تصویب شد، پیش از ظهر امروز پنجشنبه در مقر سازمان ملل متحد در وین آغاز به کار کرد.

همچنین چالش‌ها و اقدامات انجام شده کشور‌ها در امر مبارزه و ارائه یک راهکار برای اجلاس ویژه سازمان ملل متحد که در سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار می‌شود از محورهای مهم اجلاس مقامات عالی‌رتبه کمیسیون مواد مخدر می‌باشد و در آن نشست بیش از ۱۵۰۰ نفر از مقامات عالی‌رتبه و متخصصین از ۴۰ کشور در سطح وزیر و معاون وزیر حضور دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز