خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در جمع تاکسیرانان:

بیشترین تصادفات مربوط به تاکسیرانان است

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۴۰۳

هم اکنون بیش از ۸۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعالیت می کنند و اگر قانون مداری سرلوحه کار این تاکسیرانان قرار گیرد قطعا در وهله اول زمینه ساز آرامش روحی و روانی برای خودشان خواهد بود همچنین رعایت قانون منجر به کاهش حوادثمی شود.

ایلنا: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بابیان اینکه بیشترین حوادثو تصادفات رانندگی مربوط به تاکسیرانان است گفت: از رانندگان تاکسی می خواهم قوانین را به خوبی اجرا کنند تا شاهد کاهش جرایم راهنمایی و رانندگی باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار رحیمی در مراسم تجلیل از تاکسیرانان که شب گذشته برگزار شد با تاکید بر اینکه تاکسیرانان زحمت کش در تمام امور رضایت خدا را در نظر بگیرند تصریح کرد: قانون و نظم از ضروریات زندگی بشری است رعایت قانون است که به زندگی نظم می بخشد حتی بحثآزادی که مطرح می شود دارای حد و حدود است.

وی با بیان اینکه رعایت قانون به زندگی لذت می بخشد گفت: درصورت عدم رعایت قانون شاهد به هم ریختگی خواهیم بود یادمان باشد که کشورهای پیشرفته به صورت جدی قوانین را رعایت می کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه تاکسیرانان باید بیش از افراد عادی قوانین را رعایت کنند تصریح کرد: عدم رعایت قانون منجر به بروز و ظهور رفتارهای غلط ترافیکی می شود هم اکنون عابران رانندگان و حتی راکبان همه با هم رفتارهای غلط ترافیکی دارند و موجب می شوند در برخی از شرایط نظم ترافیکی بهم ریخته شود.

رحیمی با بیان اینکه رانندگان تاکسی حتی از رانندگان اتوبوس نیز مهمترند افزود: هم اکنون بیش از ۸۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعالیت می کنند و اگر قانون مداری سرلوحه کار این تاکسیرانان قرار گیرد قطعا در وهله اول زمینه ساز آرامش روحی و روانی برای خودشان خواهد بود همچنین رعایت قانون منجر به کاهش حوادثمی شود.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین تصادفات و حوادثشهر تهران مربوط به تاکسیرانان است گفت البته بیشترین تردد نیز میان اقشار مختلف جامعه توسط تاکسیرانان انجام می شود و این آمار عادی است اما با ارتقای انضباط اجتماعی می توان زمینه ساز کاهش جرایم ترافیکی شد.

سردار رحیمی همچنین با ابراز ناراحتی از اینکه رانندگان زحمتکش تاکسیرانی زحمات روزانه خود را ناچارند به جرایم راهنمایی و رانندگی پرداخت کنند گفت: من همواره با نیروهای راهور گفته ام که تا می توانید در برابر تخلفات تاکسیرانان تنها به آنها تذکر دهید و کمتر جریمه نقدی کنید اما متاسفانه در برخی از شرایط عدم رعایت قوانین توسط برخی از رانندگان به گونه ای است که ناچار تاکسیرانان جریمه می شوند.

وی در پایان با اشاره به بیست سوالی که مقام معظم رهبری در باره سبک زندگی مطرح کرده بود اظهار کرد: دو سوال از مجموع این بیست سوال مربوط به مباحثترافیکی و رعایت قانون بود. اینکه ایشان در میان صحبت های خود می گوید چرا اینقدر قوانین به راحتی زیر پا گذاشته می شود بدین معنا است که ما باید به قوانین موجود در زندگی احترام بگذاریم و آنها را رعایت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز