خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر:

تحت هیچ شرایطی امکان حمل مواد مخدر به عربستان میسر نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۷۶

پلیس با بهره‌گیری از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، توانایی شناسایی افراد مظنون را داشته و از عزیمت افرادی که مواد مخدر یا داروهای غیرمجاز ولو به مقدار ناچیز حمل کنند، جلوگیری و اعمال قانون خواهد کرد.

ایلنا: مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر از ابلاغ دستورالعمل صیانت از شأن و منزلت زائرین عتبات مقدسه در عراق و عربستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امکان حمل حتی یک گرم مواد مخدر به کشور عربستان می‌سر نیست و امسال نیز انشالله با همکاری خوب زائرین و مدیران کاروان‌ها، پلیس عربستان یک نفر را هم دستگیر نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا، " علیرضا اکبرشاهی " با اشاره به بازداشت زائرین کاروان‌های عمره و حج به اتهام حمل مواد مخدر در عربستان طی سال‌های ۸۵ و ۸۶ و افزایش دستگیری‌ها در آن سال‌ها گفت: این موضوع بازتاب‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در ایران و عربستان داشت و با توجه به اینکه فرد در مدت زمان طولانی و بد‌ترین شرایط در زندان‌های عربستان به سر می‌بردند موضوع در دستور کار ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری قرار گرفت.

وی بیان داشت: به منظور حفظ شئون و صیانت از حجاج عزیز کشورمان که عازم سرزمین وحی هستند و جلوگیری از خروج مواد مخدر توسط تعداد معدودی از زائرین معتاد و مسن و حفاظت از جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اداره مقابله با عرضه ستاد از سال ۱۳۸۷ اقدام به برگزاری جلسات متعدد کار‌شناسی کرد که با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده، در سه سال اخیر، از اعزام معتادین در مبادی خروجی جلوگیری شد.

مدیرکل مقابله با عرضه ستاد بیان داشت: این توفیق حاصل تلاش‌های عزیزان نیروی انتظامی، شرکت فرودگاه‌های کشور، همکاران سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری(مدظله)، دادستانی کل کشور، سپاه فرودگاه و دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر بود.

اکبرشاهی ادامه داد: در این راستا به‌منظور بهبود و ارتقاء وضعیت موجود، دستورالعمل صیانت از شأن و منزلت زائرین عتبات مقدسه در عراق و عربستان توسط اداره کل مقابله با عرضه ستاد تهیه شده که پس از تشکیل جلسات متعدد کار‌شناسی با دستگاه‌های ذی‌ربط، به زودی نهایی و ابلاغ خواهد شد.

به گفته وی؛ در این دستورالعمل بر آموزش مدیران و کارگزاران عمره، حج و عتبات مقدسه، آموزش زائرین و برخورد قاطع پلیس و دستگاه قضائی با متخلفین تأکید شده است.

این مقام مسوول در ستاد با اشاره به شروع ثبت نام دور جدید اعزام زائرین عمره مفرده افزود: پلیس با بهره‌گیری از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، توانایی شناسایی افراد مظنون را داشته و از عزیمت افرادی که مواد مخدر یا داروهای غیرمجاز ولو به مقدار ناچیز حمل کنند، جلوگیری و اعمال قانون خواهد کرد.

اکبرشاهی به استفاده پلیس عربستان از افراد با تجربه در عرصه شناسایی افراد از روی چهره‌(چهره‌زن) در فرودگاه‌های این کشور اشاره و بیان کرد: با تمهیدات اتخاذ شده، امکان حمل حتی یک گرم مواد مخدر به کشور عربستان می‌سر نیست و از این رو انشاءالله کما فی‌السابق با همکاری خوب زائرین و مدیران کاروان‌ها، پلیس عربستان در این بحثناکام خواهد ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز