خبرگزاری کار ایران

احمدی‌مقدم:

مبنای قدرت در آینده داشتن اطلاعات است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۳۱

آمریکا قبل از حادثه ۱۱سپتامر به دنبال پلیس جامعه محور که افزایش رضایت مردم و ارتقای احساس امنیت را به دنبال داشت بود، ولی بعد از این حادثه گفتند امنیت تقدم دارد بر احساس امنیت و مهم تر از رضایت مردم است.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه حفظ استقلال و آهنگ رشد توسعه کشور یک انتخاب نیست، بلکه ضرورت است، گفت: مبنای قدرت در آینده اطلاعات است.

به گزارش ایلنا، سامانه‌های جدید نیروی انتظامی با حضور سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم و مسئولان و مدیران فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروهای مسلح افتتاح شد.

احمدی مقدم در این مراسم طی سخنانی ضمن تقدیر از تلاش ها و زحمات دست اندرکاران تولید سامانه های جدید با اشاره به اینکه امروز اساس قدرت در دنیا قدرت نظامی و اقتصادی نیست، افزود: علم، دانش و فناوری و اطلاعات ضامن قدرت است.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اگر بخواهیم در منطقه و حتی دنیا الگوی دیگر کشورها باشیم باید همگام با علم روز دنیا حرکت کنیم، تصریح کرد: اگر با دانش روز دنیا حرکت نکنیم، جزء کشورهای عقب مانده خواهیم بود.

وی با تاکید بر داشتن پلیس اطلاعات محور، خاطرنشان کرد: در آینده فقط نیروی انسانی ابزار و امکانات نیست بلکه داشتن اطلاعات رمز موفقیت در انجام ماموریت های محوله است.

احمدی مقدم با بیان اینکه از امکانات و تجهیزات پیشرفته دنیا با رعایت نکات امنیتی باید حداکثر استفاده را ببریم و به قدرت اطلاعاتی برسیم، افزود: قدرت علمی باعثرشد و پیشرفت کشور می شود.

فرمانده نیروی انتظامی صرفه جویی در هزینه ها و استفاده از تکنولوِژی پیشرفته را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در تمام بخش ها از سیستم های الکترونیکی استفاده نمایئم، مانند خدماتی که در سازمان وظیفه عمومی و یا دفاتر پلیس + ۱۰ به مردم ارائه می شود.

احمدی مقدم در ادامه سخنان خود گفت: آمریکا قبل از حادثه ۱۱سپتامر به دنبال پلیس جامعه محور که افزایش رضایت مردم و ارتقای احساس امنیت را به دنبال داشت بود، ولی بعد از این حادثه گفتند امنیت تقدم دارد بر احساس امنیت و مهم تر از رضایت مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران پلیس جامعه محور به دنبال کسب رضایت مردم و ارتقای احساس امنیت در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه داشتن پلیس اطلاعات محور به منظور غلبه بر پلیس جامعه محور نیست، خاطرنشان کرد: اندیشه و افکار دینی ما می گوید در تامین امنیت مشارکت مردم و پاسخگویی به مطالبات و رضایت آنها یک اصل بشمار می رود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه زیر ساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات در نیروی انتظامی فراهم شده است، خاطرنشان کرد: تسلط اطلاعاتی و قدرت شبکه سازی منجر به افزایش تحرک می شود که ما را از خیلی چیزها بی نیاز می کند.

احمدی مقدم با تأکید بر اینکه بنای پیشرفت و توسعه در جامعه توجه و اهتمام به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است، افزود: اطلاعات محوری نه تنها در نیروی انتظامی بلکه باید در تمام دستگاه ها به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه خوشبختانه امروزبخش مهمی از نرم افزارها و سخت افزارها در داخل کشور تولید می شوند، اظهار داشت: تمام این دستاوردها نتیجه تحقیق و پژوهش است.

سردار احمدی مقدم به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند متناسب با نیاز کشور نیروی انتظامی نیز باید توسعه یابد، خاطرنشان کرد: امروز پلیس فتای ما که با سرعت تشکیل شد یکی از کارآمدترین پلیس ها در سطح دنیاست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سالانه میلیون‌ها خدمت الکترونیکی از طریق نزدیک به یکهزار دفتر پلیس + ۱۰ در سراسر کشور به مردم ارائه می شود، اضافه کرد: کاهش هفت درصدی تلفات جاده ای طی سال جاری نتیجه استفاده از تجهیزات الکترونیکی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز