خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

تعدادی میکروب به جان مدیران ما افتاده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۳۳

در مورد فساد اداری متاسفانه رده کشوری ما خیلی مطلوب نیست، توجه ما این بود که چون «TI» در کشور شعبه ندارد رتبه ما را پایین گزارش می‌کنند، به همین منظور هیاتی را تعریف کردیم که به این موضوع رسیدگی کنند.

ایلنا: سراج با تأکید بر اینکه اکثر قریب به اتفاق مدیران کشور پاکدست هستند، گفت: متأسفانه تعدادی میکروب به جان مدیران ما افتاده که آن‌ها را بدنام کرده و ما سعی می‌کنیم با کمک قوای سه‌گانه این میکروب‌ها را از دستگاه اداری پاکسازی کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ناصر سراج در مراسم تودیع و معارفه بازرس کل استان مرکزی که امروز با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و مدیران اجرایی استان مرکزی در اراک برگزار شد، با اشاره به رویکرد ۴ دوره مدیریت کلان گذشته در سازمان بازرسی کل کشور گفت: در دوره نخست شاهد جایگاه مستشاری برای هیات‌های مرکز، فرستادن هیات‌های بازرسی به استان‌ها و نیز رویکرد عمدتا بازرسی بر عملکرد‌ها بودیم.

وی افزود: در دوره دوم شاهد انجام برنامه محیطی - عملکردی بودیم، به این نحو که الویت ما انجام بازرسی به جای نظارت، نگاه محیطی و عملکردی به واحدهای بازرسی شونده و توجه به تنقیح فنی و حقوقی گزارش‌ها بود.

سراج با اشاره به دوره سوم گفت: در دوره سوم نیز شاهد رویکرد بازرسی یعنی تعریف محیط بازرسی در قالب موضوع و محور بازرسی و برخی فعالیت‌های برنامه‌ای و نرم افزاری» بودیم و در دوره چهارم نیز شاهد نظارت دیجیتال یعنی نگاه آماری به برنامه ریزی، فعالیت‌های نرم افزاری و ایجاد سامانه‌های تخصصی و کار خبری و اطلاعات» بودیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به این‌که رویکرد سازمان در دوره جدید، نظارتی و نقطه زنی‌های بازرسی خواهد بود، گفت: البته این رویکرد پیشنهادی است و می‌توان از پیشنهادات شما نیز استفاده کرد، ‌ با این حال در نظر داریم در دوره جدید بعد نظارتی سازمان تقویت شود، ‌ ضمن اینکه بازرسی‌های هدفمند و بازده، نقطه زنی در محورهای خاص و ویژه و ارتقاء فرایند گزارش‌ها در دستور کار سازمان بازرسی قرار گیرد.

سراج در مورد گزارش‌های تهیه شده در سازمان بازرسی کل کشور، گفت: مد نظر سازمان در دوره جدید ارائه گزارش‌های کیفی است تا کمی و بار‌ها اعلام کردم که برای یک گزارش کیفی بیشتر از گزارش کمی اهمیت قائلم.

وی برنامه دیگر خود را در سازمان بازرسی کوچک کردن ستاد و تمرکز نیرو‌ها در صف اعلام کرد و افزود: سعی دارم سازمانی چابک و به روز تشکیل دهم تا بتواند کار‌ها را به نحو احسن انجام دهد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با اشاره به وضعیت فساد اداری کشور گفت: فرمان هشت ماده مقام معظم رهبری باید به منصه اجرا برسد، خوشبختانه‌‌ همان طور که مستحضر هستید اخیرا نیز رئیس جمهور نامه‌ای به ستاد مبارزه با فساد اقتصادی ارسال کرده تا این بحثپیگیری شود و به احتمال زیاد نامه رئیس جمهور در جلسه فردا ستاد مبارزه با فساد اقتصادی مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مورد فساد اداری متاسفانه رده کشوری ما خیلی مطلوب نیست، توجه ما این بود که چون «TI» در کشور شعبه ندارد رتبه ما را پایین گزارش می‌کنند، به همین منظور هیاتی را تعریف کردیم که به این موضوع رسیدگی کنند.

سراج با اشاره به معوقات بانکی گفت: با رویکرد اخیر دولت در ستاد مبارزه با فساد، تصمیم‌گیری‌هایی در خصوص وصول معوقات بانکی انجام شد. با بانک مرکزی نیز مذاکراتی شد و قرار شد با هماهنگی، اقدامات موثری شود.

سراج با اشاره به رویکرد چین در برخورد با فساد دانه درشت‌ها و نیز گزارشی که اخیرا حزب حاکم این کشور درباره مبارزه توامان با ببر‌ها و مگس‌ها افزود: ما باید در این بخش از چین الگو گرفته و با مفسدان در دستگاه‌ها که عده‌شان هم خیلی کم است ولی دستگاه قضایی را بسیار تحت فشار می‌دهند، برخورد کنیم.

وی با بیان این‌که اکثر قریب به اتفاق مدیران کشور پاکدست هستند، گفت: متأسفانه تعدادی میکروب به جان مدیران ما افتاده که آنان را بدنام کرده که سعی می‌کنیم با کمک قوای سه‌گانه این میکروب‌ها را از دستگاه اداری پاکسازی کنیم.

سراج با بیان این‌که طبق قانون تمام دستگاه‌های اداری موظف هستند تا سامانه ثبت شکایت را در دستگاه خود تعبیه کنند، گفت: طبق بند ۲۵ و تبصره ماده ۲۵ قانون سازمان بازرسی وظیفه دارد بر سامانه شکایات ادارات نظارت کرده و اگر نتایج شکایات ارائه نشد با آن دستگاه برخورد کند.

در پایان این مراسم، سراج ضمن تقدیر از زحمات ابوالفضل ارغوان غنجه، حسام عشقی را به عنوان بازرس کل استان مرکزی معرفی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز